حمل‌ونقل در کرواسی، دوستدار معلول می‌شود

شهرداری اوسیک کرواسی، دسترسی به خدمات تراموا را برای افراد معلول تسهیل کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بازسازی و نوسازی حمل‌ونقل عمومی اوسیک کرواسی رسماً آغاز شد. به عنوان بخشی از این پروژه، شهرداری اوسیک ۹.۵ کیلومتر از مسیرهای تراموای خود را ارتقا می‌دهد و ۲۳ ایستگاه مناسب برای افراد دارای معلولیت خواهد ساخت. به عبارت دیگر، اوسیک استفاده از حمل‌ونقل عمومی را برای همه شهروندان آسان‌تر و در دسترس خواهد کرد.

طبق گزارش‌ها، نوسازی حمل‌ونقل عمومی اوسیک در مجموع ۲۶۷ میلیون کرون (بیش از ۳۵ میلیون یورو) هزینه خواهد داشت که این اولین سرمایه‌گذاری بزرگ در شبکه تراموای این شهر در ۱۴ سال گذشته است. بودجه اتحادیه اروپا ۲۰۰ میلیون کرون (بیش از ۲۶ میلیون یورو) از این سرمایه‌گذاری را پوشش می‌دهد، در حالی که دولت جمهوری کرواسی و شهر اوسیک ۶۷ میلیون کرون باقیمانده (بیش از هشت میلیون یورو) را تأمین خواهد کرد.

حمل‌ونقل در کرواسی دوستدار معلول می‌شود

بنابر اعلام شهرداری اوسیک، هدف اصلی این سرمایه‌گذاری ارتقای زیرساخت‌های موجود برای دسترسی بیشتر به حمل‌ونقل عمومی و در نتیجه جذب کاربران بیشتر است. ایوان رادیچ، شهردار اوسیک، در این رابطه توضیح داد که پروژه نوسازی، مقدماتی برای ورود ترامواهای جدید «سطح پایین» است که ورود به آن شامل هیچ پله‌ای نمی‌شود.

همراه با ترامواهای جدید طبقه پایین که با نوسازی زیرساخت‌های تراموا وارد می‌شوند، ناوگان جدیدی متشکل از ۱۳ اتوبوس به اوسیک می‌رسد. رادیچ گفت: «شهر اوسیک، حمل‌ونقل عمومی شهری را در سطح استانداردهای اروپایی از نظر ایمنی، قابلیت اطمینان، دسترسی افراد دارای معلولیت و کاهش انتشار CO2 ارتقا خواهد داد.»

این پروژه در چند مرحله انجام می‌شود و شامل بازسازی مسیرهای تراموا موجود و همچنین اقدامات مختلف دیگری مانند کابل‌کشی زیرزمینی، نوسازی ایستگاه‌ها و ساخت انبار جدید خواهد بود.

حمل‌ونقل در کرواسی دوستدار معلول می‌شود

در طول بازسازی، شهر اوسیک اتوبوس‌های جایگزین را راه‌اندازی خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که این کار بر شهروندان تأثیر منفی نمی‌گذارد.

کد خبر 564026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.