بیش از ۷ هزار مأموریت اورژانس از ابتدای طرح امداد نوروزی/گازگرفتگی ۴۶ شهروند اصفهانی

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان از انجام 7517 مأموریت امدادرسانی از ابتدای طرح امداد نوروزی ۱۴۰۱ در استان اصفهان و مسمومیت ۴۶ شهروند بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن، خبر داد.

فرهاد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱، پرسنل اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان به ۷۵۱۷ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از این تعداد ۵۵۱۸ مورد غیرتصادفی و ۱۹۹۹ مورد تصادفی بوده است.

افزایش ۹ درصدی مأموریت‌های اورژانس نسبت به سال گذشته

وی با بیان این که تعداد مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است، افزود: از بیست‌وپنجم اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین‌ماه ۱۴۰۱، ۴۶ هزار و ۴۲ تماس امدادخواهی با شماره ۱۱۵ استان برقرار شده است. همچنین در این مدت ۷۳ هزار و ۱۱۸ نفر به بخش اورژانس بیمارستان‌های سطح استان اصفهان مراجعه کردند و ۱۷ هزار و ۴۲۶ نفر در بخش اورژانس بیمارستان‌ها بستری شدند.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان ادامه داد: در این بازه زمانی ۴۶ شهروند بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن در استان اصفهان دچار مسمومیت شده و از خدمات درمانی اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان استفاده کردند.

حیدری با بیان این که ۷۸۲۶ مورد بازرسی نظارتی در استان اصفهان انجام شده است، تصریح کرد: در طرح امداد نوروزی سال جاری، ۲۲۰ مورد بازدید از پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ استان، ۳۰ مورد بازدید نظارتی توسط معاونت درمان از مراکز درمانی، ۶۴۱۸ بازرسی میدانی توسط معاونت بهداشتی و ۱۱۶۰ بازرسی میدانی توسط معاونت غذا و دارو انجام گرفته است.

ادامه طرح امداد نوروزی تا پانزدهم فروردین‌ماه

وی با بیان این که طرح امداد سلامت نوروزی تا پانزدهم فروردین‌ماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در طرح امداد نوروزی ۱۵۹ پایگاه فوریت‌های پزشکی و ۱۷ ایستگاه سلامت نوروزی آماده امدادرسانی درخصوص موارد فوریت‌های پزشکی هستند و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس اصفهان در سه‌راهی جندق برای پوشش امداد سلامت حوادث احتمالی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی مستقر شده است.

کد خبر 564010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.