گزارش از سفر ۳ روزه به وان

وان یکی از شهرهای محبوب در سفر ایرانی‌ها به ترکیه است.

هزینه پرواز تهران استانبول یا آنتالیا ممکن است برای ما هزینه بر باشد و مایل به سفر مفرح ارزان تری باشید. شما به‌آسانی این‌امکان را دارید که به‌صورت زمینی به وان سفر کرده و از دیدنی‌ها و جاذبه‌های ترکیه استفاده کنید. یکی از مواردی که در هزینه‌های سفر تاثیر مستقیمی دارد، تعداد روزهای سفر شما است. در سفر به وان نیز بسیاری از تورها دو یا سه روز را برای مسافران درنظر می‌گیرند. پس شما باید برای سفر خود با تور وان برنامه منظمی داشته باشید.

در این‌مقاله قصد داریم برنامه‌ای منظمی را به‌عنوان گزارش سفر سه‌روزه به وان به شما پیشنهاد دهیم. البته شما باتوجه‌به سلیقه و علایق خود می‌توانید تغییراتی در برنامه ایجاد کنید. البته همه جوانب سفر را درنظر داشته باشید و سعی کنید از زمان خود بهترین استفاده را ببرید. در این‌گزارش منظور از سه روز، روزهای حضور شما در شهر وان ترکیه است و مسیر حرکت شما قبل و بعد از سفر درنظر گرفته نشده است.

روز اول

اگر نگاهی کوتاه به برنامه تورهای شهر وان داشته باشید، برنامه‌های مشابهی را مشاهده خواهید کرد. در اولین روز سفر بهتر است سری به خیابان‌های جمهوریت و کاظم کارابکیر بزنید. مراکز خریدی مانند وان AVM، آیدین پریهان و مرکز خرید پارک AVM ازجمله اماکنی هستند که بسیاری از مسافران در روز اول سفر خود به وان از آن‌ها بازدید می‌کنند. خیابان جمهوریت که نام آن برای افرادی که به وان سفر کرده‌اند، آشنا است، خیابان اصلی شهر است.

گزارش از سفر ۳ روزه به وان

خیابان جمهوریت درواقع بازار شهر نیز به‌شمار می‌رود. خیابان جمهوریت از جنوب به شمال ادامه دارد و مراکز خرید بسیاری در اطراف آن قرار گرفته‌اند. اگر شما زمان گردش در خود خیابان جمهوریت و حدود سه مرکز خرید را درنظر بگیرید، زمان تقریبی یک روز از سفرتان را می‌توانید به‌خوبی در این‌مراکز بگذرانید. راسته‌ها و فرعی‌های مختلفی هم در خیابان وجود دارد که بسته به سلیقه خود آن‌ها را ببینید.

روز دوم

شهر وان نیز مانند بسیاری از شهرهای توریستی ترکیه، علاوه بر مراکز خرید زیبا و مناسب، آثار تاریخی و قدیمی بسیاری را در دل خود جای‌داده است. موزه وان یکی از جاذبه‌های زیبای شهر وان است که در یک بازدید دو تا سه‌ساعته شما را با ویژگی‌های بسیاری از گذشته و فرهنگ شهر وان و ترکیه آشنا می‌کند.

در تور وان بد نیست یکی از روزها سفر را به بازدید از آثار تاریخی اختصاص دهید. هزینه بازدید از موزه‌ها و آثار تاریخی بسیار کم است و حتی اگر به تاریخ علاقه هم نداشته باشید، آثار و دیدنی‌های جذاب بسیاری را در وان، مشاهده خواهید کرد. قلعه وان که از دوره اورارتویی‌ها به‌جای‌مانده یکی دیگر از آثار دیدنی شهر وان است که برای چند ساعت شما را به دل تاریخ خواهد برد. این‌قلعه در زمان‌های مختلف میزبان فرمانروایان بسیار بوده و امروز گردشگران بسیاری از تماشای آن لذت می‌برند.

کتیبه خشایارشاه نیز یکی دیگر از آثار تاریخی و جذاب شهر وان به‌شمار می‌رود. تورها و مسافران بسیاری برای تماشای این‌جاذبه دیدنی به وان سفر می‌کنند. این‌اثر از دوره هخامنشیان باقی مانده است. متن روی کتیبه به زبان‌های فارسی باستان، ایلامی و بابلی نوشته شده و بد نیست قبل از سفر ترجمه آن را مطالعه کنید.

روز سوم

غرب شهر وان نیز جاذبه‌های بسیاری برای مسافران دارد. یکی از این‌دیدنی‌ها، دریاچه وان است. دریاچه وان، یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های ترکیه است که گردشگران بسیاری به آن علاقه دارند. اگر به شنا علاقه دارید یا دوست دارید ساعاتی را در آرامش ساحل قدم بزنید، حتما سری به دریاچه وان بزنید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید. رستوران‌های اطراف دریاچه با ماهی‌های خاص آن از شما در وعده‌های غذایی پذیرایی خواهند کرد.

گزارش از سفر ۳ روزه به وان

جزیره آکدامار نیز جزیره مشهوری در دریاچه وان است که مسافران بسیاری به آن مراجعه می‌کنند. دیدنی‌های جزیره نیاز به حدود دو تا سه ساعت زمان برای بازدید خواهند داشت. علاقه‌مندان حیوانات هم در این‌روز بد نیست سری به خانه گربه‌های وان بزنند و از تماشای نژاد گربه وان لذت ببرند. شعبه بزرگ‌تر خانه گربه‌ها به دریاچه وان نزدیک است.

سخن آخر

سفر به وان می‌تواند جنبه‌های مختلفی داشته باشد. به همین دلیل شما باید برنامه مشخص و منسجمی را برای سفر خود درنظر بگیرید. حتما علاقه‌های خود را در سفر و برنامه‌ها وارد کنید و بیشتر زمان خود را به بازدید از جاذبه‌های اختصاص دهید که برای شما جذابیت بیشتری دارند.

بد نیست در رزرو هتل خود سعی کنید موقعیت مکانی خوبی را درنظر بگیرید. مثلا اگر به بازدید از مراکز خرید شهر وان علاقه دارید، حتما هتل خود را در جایی انتخاب کنید که به مراکز خرید بیشتر و بهتری دسترسی دارد. این‌موضوع باعث می‌شود شما در روز بازدید از آثار تاریخی نیز باقی زمان روز را بتوانید به بازدید از چند فروشگاه یا مرکز خرید دیگر اختصاص دهید.

البته در برنامه‌ریزی برای سفر خود حتما از توصیه‌های تور وان که با آن سفر می‌کنید و برنامه‌های که آن‌ها برای شما و هم‌سفران‌تان درنظر گرفته‌اند، استفاده کنید. سفر با تور به شما در برنامه‌‎ریزی و بسیاری از موارد دیگر کمک بسیاری خواهد کرد.

کد خبر 564009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.