شهدا مهم‌ترین الگوهای رفتاری هستند

معاون رییس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وظیفه همه ما به عنوان کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران این است که تلاش کنیم شهدا را الگوی خود قرار دهیم و رفتارمان را بر آن اساس شکل دهیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی صبح امروز _شنبه، ششم فروردین‌ماه_ در دیدار نوروزی با کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران که در محل نمازخانه ستاد مرکزی بنیاد برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن سال نو و ایام ماه شعبان و میلاد حضرت ولی عصر (عج)، اظهار کرد: با آغاز قرن جدید وارد دوران جدیدی در سیر زندگی و اتفاقات ملت ایران می‌شویم.

وی با بیان این که همه موجودات به جز خداوند فانی هستند و همه ما به سوی خدا برمی‌گردیم، افزود: عالم هستی پر از جذابیت‌ها و عوامل فریبنده برای انسان‌ها است و انسان باهوش کسی است که بی‌توجه به این مسائل بر هدف خود متمرکز می‌شود و البته این هوش را نباید با هوش مادی اشتباه گرفت. باهوش‌ترین افراد شهدا بودند که متوجه شدند باید با خود خداوند معامله کنند.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در پس هر تولد مرگ قرار دارد و در پس هر مرگ یک تولد است و ما پس از مرگ به عالم جدیدی منتقل می‌شویم که باید برای آن آمادگی داشته باشیم. رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز به نوعی در همین مسیر قرار دارد و باید جامعه را با مفهوم معاد آشنا کنیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: برای این کار باید نمونه‌های اصیل و واقعی معادگرایی که خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران هستند را بیش از پیش به جامعه معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: شهدا جان خود را برای نجات جان دیگران، حفظ مکتب و خاک میهن فدا کرده‌اند و خانواده‌های آنها باید بهتر از هر کسی در مسیر شهدای خود حرکت کنند تا جامعه با دیدن این رویه به درستی و پاکی این مسیر پی ببرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که رفتار جامعه ایثارگری آئینه رفتار کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران است، تاکید کرد: رفتار جامعه هدف هر سازمانی متأثر از رفتار مسئولان و کارکنان آن مجموعه است، بر همین اساس وظیفه همه ما است که تلاش کنیم شهدا را الگوی خود قرار دهیم و رفتارمان را بر آن اساس شکل دهیم.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: در ماه‌های انتهایی سال گذشته تلاش کردیم تا وضعیت بودجه‌ای بنیاد شهید و امور ایثارگران را بهبود ببخشیم و توفیقاتی در این مسیر به دست آمد و امیدواریم بودجه خدمات‌رسانی به ایثارگران در مسیر اجرا نیز به خوبی تخصیص پیدا کند.

وی افزود: در زمینه سازمان‌های اقتصادی تابعه بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز تلاش کردیم ساماندهی لازم را به منظور افزایش بهره‌وری انجام دهیم اما مهم‌تر از تمام این موارد اهمیت اصلاح رفتار و منش سازمانی است و باید در این راستا خود را به معنای واقعی عضوی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و خدا را همواره ناظر بر اعمالمان بدانیم و به عنوان یک نهاد الگو به وظایفی که بر دوشمان قرار دارد، عمل کنیم.

کد خبر 563985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.