در ۶ ماه گذشته نرخ تورم کاهشی بوده است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در شش ماه گذشته شاهد کاهش نرخ تورم در کشور بودیم ولی تا حد ایده آل خیلی فاصله داریم.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت اقتصادی و دارایی، سیداحسان خاندوزی با اشاره به ثبات اقتصادی و کنترل تورم در بازار اظهار کرد: در ماه‌های گذشته مجموع سیاست‌های پولی و مالی که باعث افزایش نرخ تورم می‌شد را کنترل کرده و همین امر موجب کاهش درصدی از نرخ تورم شد.

وی افزود: کاهش پنج درصدی نرخ مالیات در سال ۱۴۰۱ نیز نشانه وقوف دولت بر اهمیت تولید است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: وزارت اقتصاد با جدیت به تسهیل مسیر پیش روی تولیدکنندگان برای پرداختن به رسالتی که در راستای توسعه کشور بر عهده گرفته‌اند، نه به عنوان یک انتخاب، بلکه ضرورت، باور دارد.

خاندوزی افزود: در قرن جدید با توجه به شعار امسال به سمت اقتصاد دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی پیش خواهیم رفت.

وی گفت: از سه روز پیش پنج درصد نرخ مالیات بر عملکرد شرکت‌های تولیدکننده کاهش پیدا کرده است و محاسبات با پنج درصد لحاظ خواهد شد تا فضا برای تنفس و مشوق‌هایی بیشتر برای تولید کنندگان باشد و به تبع آن موانع و شکایت رفع شود.

وزیر اقتصاد افزود: در خصوص تحقق شفافیت، نسل جدید نسلی است که با این ادبیات عجین شده است. بعضی اوقات هزینه‌ها را خواهند پرداخت و با شفاف‌سازی بیشتر به آینده امیدوارتر هستیم.

خاندوزی اضافه کرد: در اسفندماه سال گذشته دفتر بازرسی نهاد ریاست‌جمهوری از تمام وزاری اقتصادی، از جمله رفاه، نفت و گاز خواسته تا شرکت‌ها را شفاف کنند و این وظیفه به وزارت اقتصاد محول شده است.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیروز جلسه هیئت دولت خرید تضمینی گندم برای کشاورزان بوده است، حتی در صورتی که برای دولت بار مالی داشته باشد.

وزیر اقتصاد در پایان در خصوص بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد بسیاری از کارهای اجرایی در گمرک، مالیات، بیمه و حتی بانکی را به شرکت‌های دانش‌بنیان محول خواهد کرد و دولت به دنبال قوی‌تر کردن شرکت‌های دانش‌بنیان است تا جوانان متخصص و به عنوان نهال‌های جوان به درختان قوی و تنومند تبدیل شوند.

کد خبر 563973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.