تلاش برای ثبت میراث ناملموس "آش ماش" نطنز

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نطنز گفت: در پنجمین روز از فروردین ۱۴۰۱ جشن نوروزگاه در بافت تاریخی افوشته با حضور بومیان منطقه،گردشگران و جمعی از دوستداران میراث‌ فرهنگی برگزار شد.

حسین یزدانمهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اهالی خونگرم محله افوشته نطنز یکی از محلات قدیم با پیشینه تاریخی و کهن، با همکاری و حضور جمعی از دوستداران و حامیان افوشته در عصر پنجمین روز از فروردین ۱۴۰۱ با تجمع در میدان‌گاه اصلی با برپایی نوروزگاه در بافت تاریخی به منظور استقبال از بهار و نوروز باستانی، ضمن اجرای موسیقی سنتی، بازی‌های محلی و پخت غذاهای سنتی به برنامه‌های شاد و مفرح پرداختند.

وی افزود: از نکات قابل توجه در این مراسم پخت آش محلی و قدیمی به نام"آش ماش" است که از قدیم‌الایام میان مردم مرسوم بوده است و جزئی از غذاهای مقوی و سنتی نطنز محسوب می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز خاطرنشان کرد: با توجه به درخواست اهالی محل جهت حفظ این میراث کهن، پرونده ثبتی این غذای محلی توسط کارشناسان اداره میراث فرهنگی شهرستان آماده شده است تا مراحل ثبت آن در فهرست میراث معنوی و ناملموس انجام شود.

کد خبر 563966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.