افزایش دو برابری حمل نفت و فرآورده های نفتی طی ۴ ماه گذشته

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در حوزه حمل نفت و فراورده‌های نفتی به ظرفیت‌ مازاد بر ظرفیت موجود احتیاج داریم و در بالاترین سطح نظام تصمیم بر افزایش ظرفیت شرکت ملی نفتکش گرفته شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از شرکت ملی نفتکش، حجت‌الله عبدالملکی، ضمن بازدید از کشتی‌های ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران در بندرعباس با بیان این که یکی از وعده‌هایی که ما در ایام رأی اعتماد در مجلس شورای اسلامی مطرح کردیم سالم‌سازی مدیریتی مجموعه‌های اقتصادی بود، اظهار کرد: ما امروز شاهد هستیم که در نتیجه سالم سازی مدیریتی در شرکت ملی نفتکش ایران میزان حمل نفت و فراورده‌های نفتی در طول چهار تا پنج ماه تقریباً دو برابر شده است.

وی افزود: امروز با افتخار می‌توانیم اعلام کنیم که صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران با وجود شرکت ملی نفتکش دیگر هیچ مشکلی برای حمل نفت خام و فراورده‌های نفتی صادراتی و همچنین ارسال نفت خام به پالایشگاه‌ها وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این افتخار بسیار بزرگی است و همکاران ما در این شرکت پر افتخار ثابت کردند و نشان دادند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

عبدالملکی تصریح کرد: شرکت ملی نفتکش این ظرفیت را دارد که مأموریت‌های بزرگ بین‌المللی را در تعاملات با کشورهای دیگر که آنها هم بعضاً درگیر تحریم هستند انجام دهد.

وی ادامه داد: همکاران بسیار پرتلاش و مجاهدی که ما در مجموعه این ناوگان واقعاً بزرگ و ارزشمند داریم انشاالله می‌توانند منافع جمهوری اسلامی ایران را در بخش حمل نفت و فراورده‌های نفتی در سطح جهان کاملاً برآورده و تأمین کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپس به نوسازی ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران اشاره کرد و گفت: در زمینه توسعه و نوسازی ناوگان شرکت ملی نفتکش هم مدیریت جدید این شرکت برنامه‌های خوبی را تهیه و تدوین کرده که من نیز معتقدم این اتفاق (نوسازی ناوگان) باید بیفتد.

عبدالملکی با بیان اینکه ما در حوزه حمل نفت و همچنین فراورده‌های نفتی به یک ظرفیت مازاد بر ظرفیت موجود احتیاج داریم افزود: بهترین مجموعه‌ای که می‌تواند این مأموریت ملی را انجام دهد شرکت ملی نفتکش ایران است.

وی ادامه داد: در بالاترین سطح نظام هم تصمیم‌گیری بر این است که این مأموریت بر عهده شرکت ملی نفتکش قرار داده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهامداران این شرکت که صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی هستند نیز آمادگی دارند کمک کنند مخصوصاً با برنامه‌های تحولی که توسط مدیران این شرکت در سال ۱۴۰۱ در حال پیگیری است و با سودآوری بالاتری هم که حاصل می‌شود تأمین منابع مالی برای توسعه ناوگان نیز سهل‌تر اتفاق می‌افتد.

عبدالملکی همچنین با قدردانی از تلاش‌های دریانوردان شرکت ملی نفتکش ایران افزود: من به عنوان کارگزار بسیار کوچک در دولت از همین جا از عزیزان دریانورد مخصوصاً خانواده‌های آنها که رنج دوری سرپرست و پدر خانواده را تحمل می‌کنند تشکر می‌کنم.

وی با بیان این که دریانوردان ما بخش عمده‌ای از سال را کنار خانواده نیستند و این جهادی است که ادامه دارد، افزود: همکاران شرکت ملی نفتکش، مدیران این شرکت و شخص مدیرعامل برنامه‌های رفاهی را برای این عزیزان در نظر گرفته‌اند که ما هم حمایت و بر آن ها تاکید می‌کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در این سفر درخواست‌هایی در خصوص برخورداری از مزایای شغلی، امور مربوط به سختی کار دریانوردان و موارد دیگر به من ارائه شده است که با نظر مثبت و به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 563960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.