نوروز فرصتی برای احیای شادی و نشاط شهروندان

شهردار زرین‌شهر گفت: یکی از نیازهای اساسی شهروندان در این روزها گفت‌وگو و ابراز هیجانات است و آغاز فصل بهار فرصتی است تا این نیازها از طریق برگزاری آیین‌های کهن و برنامه‌های نوروزی توسط مدیریت شهری، تأمین شود.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شاد زیستن در روزهایی که شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی فضای جامعه را تحت‌تأثیر قرار داده است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امروز شهروندان بیش از هر زمان دیگری به شادی و نشاط نیاز دارند.

وی نوروز را فرصتی برای احیای شادی در شهرهای ایران دانست و خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای اساسی شهروندان در این روزها گفت‌وگو و ابراز هیجانات است و آغاز فصل بهار فرصتی است تا این نیازها از طریق برگزاری آئین‌های کهن و برنامه‌های نوروزی توسط مدیریت شهری، تأمین شود.

شهردار زرین‌شهر ادامه داد: جاودانگی نوروز در شادی، پویایی و زندگی نهفته است و این آئین در طول تاریخ ایران برای تمام اقوام ایرانی جاذبه و کششی غیرقابل انکار داشته و دارد؛ از این رو برنامه‌های متعددی برای نوروز ۱۴۰۱ تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

اسماعیلی‌احمدی با بیان این که هدف مدیریت شهری با اجرای برنامه‌های مختلف در ایام نوروز افزایش شور و نشاط اجتماعی در شهر است، تصریح کرد: با توجه به کاهش محدودیت‌های ناشی از کرونا بار دیگر فرصت مناسبی فراهم شد تا شاهد برگزاری برنامه‌ها و آئین‌های مختلف در شهرهای ایران باشیم و در این راستا شهرداری زرین‌شهر از ظرفیت هنرهای نمایشی و هنرمندان بومی به منظور افزایش نشاط شهروندی در ایام نوروز استفاده کرده است.

وی با بیان این که "حاجی‌فیروز" کهن‌ترین شخصیت آئینی در استقبال از بهار است، تاکید کرد: شادی و شور صحنه‌های تئاتر می‌تواند به تماشاچی منتقل شود و یکی از انواع نمایشی که به نوعی جزو میراث فرهنگی-هنری ما محسوب می‌شود، نمایش‌های شادی‌آور حاجی‌فیروز است که با فرا رسیدن نوروز مورد توجه قرار می‌گیرد.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: شخصیت حاجی‌فیروز به عنوان یکی از نمادهای آمدن نوروز در فرهنگ ایرانیان شناخته می‌شود. این شخصیت آئینی آمدن بهار، شادی و نشاط را به واسطه نوع اجرا و گویش خاصی که دارد، به شهروندان منتقل می‌کند.

اسماعیلی‌احمدی گفت: امیدواریم با اجرای برنامه‌های مختلف، ایجاد زیبایی بصری در سطح شهر با کاشت گل‌های فصلی، نصب المان‌های بهاری، رنگ‌آمیزی مبلمان و المان‌های شهری، اجرای نورپردازی و برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری استقبال از بهار ۱۴۰۱، شاهد افزایش نشاط شهروندان و مسافران نوروزی باشیم.

کد خبر 563934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.