تاثیر داروی آسپیرین بر مرگ‌ومیر ناشی از کرونا

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف آسپیرین خطر مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید-19 را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر داروی آسپیرین، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۱۱۲ هزار و ۲۶۹ فرد مبتلا به نوع متوسط بیماری کووید -۱۹ که در بیمارستان بستری شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت کننده در مطالعه از اول ژانویه ۲۰۲۰ میلادی تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ میلادی به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به نوع متوسط بیماری کووید -۱۹ که در روزهای اول بستری شدن در بیمارستان آسپیرین مصرف کردند، کمتر از افرادی که آسپیرین دریافت نکرده بودند، در معرض مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ قرار گرفتند. میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در میان افرادی که در اولین روز بستری شدن در بیمارستان آسپیرین مصرف کرده بودند، ۱.۶ درصد کمتر از دیگر بیماران بود.

علاوه بر این، بیمارانی که آسپیرین مصرف کرده بودند کمتر از دیگران لخته شدن خون را تجربه کردند. متخصصان معتقدند که افراد مسن و کسانی که به یک یا چند بیماری زمینه‌ای مبتلا هستند، به صورت ویژه از مزایای دریافت آسپیرین در روزهای اول بستری شدن در بیمارستان، بهره می‌برند. به گفته محققان، نتایج مطالعاتی از این قبیل خطر مرگ‌ومیر ناشی از مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کد خبر 563929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.