رهبر: شعار سال، رمز استقلال و تولید کشور است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: آنچه مقام معظم رهبری درخصوص شعار سال ۱۴۰۱ فرمودند، در حقیقت برای حفظ استقلال کشور و خودکفایی و کلید رمز قطع وابستگی از بیگانه است.

حجت الاسلام‌والمسلمین محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تحقق شعار سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرینی» اظهار کرد: آنچه رهبر معظم انقلاب فرمودند، رمز بزرگی برای استقلال، اقتصاد و تولید کشور و قطع وابستگی است.

وی با بیان اینکه نباید چشم خود را به کشورها و نسل‌های دیگر بدوزیم، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند کشور ما از نظر موقعیت جغرافیایی، آب و هوا، استعداد چهار فصل، تولید، آب و دریا در بهترین نقطه قرار دارد.

امام جمعه سابق اصفهان تصریح کرد: ایران با دارا بودن استعدادهای کلان باید به اشتغال، تولید، کشاورزی، باغداری و صنعت توجه کند؛ کشور ما هیچ چیز کم ندارد و تنها باید با قطع ارتباط و وابستگی به بیگانگان کشور را برهانیم.

وی اضافه کرد: باید با اشتغال و تولید، کشور را از مشکلات نجات دهیم که این حکم عقلی، منطقی و سیاسی است که ما را بی‌نیاز از بیگانه می‌کند و خوداتکایی و خودمدیریتی را القا می‌سازد.

رهبر یادآور شد: چندی پیش، یکی از نشریات اصفهان در خصوص خانمی که در منطقه میمه به کشت زعفران مشغول شده بود، نوشت. این بانوی کارآفرین، عده‌ای را مشغول به کار و ۳۵۰ کیلو زعفران طی یک سال صادر کرده است؛ از این‌رو وقتی استعدادی وجود دارد نباید اجازه دهیم نیروها هدر بروند.

وی ادامه داد: اصفهان مهد گهواره و تمدن و فرهنگ بوده است؛ چرا باید تولیدات خارجی به عنوان کار هنری به کشور وارد شود، این در حالی است که متأسفانه اکنون ۸۰ درصد کارهای صنعتی تولیدی اصفهان به تعطیلی کشیده شده است.

امام جمعه سابق اصفهان خاطرنشان کرد: برای اصفهانی که منشأ کار و انسان‌های کارآفرین و صنعتگر است، شنیدن تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی درد است؛ از این‌رو دولت باید از استعدادها حمایت کند و کارها هدایت شود تا به سمت بیگانه، دست دراز نکنیم.

وی افزود: آنچه مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال ۱۴۰۱ فرمودند، در حقیقت برای حفظ استقلال کشور و خودکفایی و کلید رمز قطع وابستگی از بیگانه است.

کد خبر 563903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.