سفر بیش از ۵ میلیون زائر نوروزی به‌ مشهد

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: در نوروز امسال تاکنون بیش از پنج میلیون زائر و مسافر به مشهد سفر کرده‌اند، در حال حاضر ۸۰ نفر نیرو با به تن کردن پوشش "راهنمای زائر" مشغول هدایت مسافران به سمت مراکز اسکان اضطراری اطراف حرم مطهر هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدفرهاد حجازی با تاکید به اقامت زائران نوروزی در اماکن اسکان اضطراری محدوده حرم رضوی، اظهار کرد: از ابتدای سال نو هر شب ۲۷۰ چادر با ظرفیت هزار نفر در مراکز اسکان اضطراری مانند سالن مجموعه ورزشی وحدت، ساختمان اداری شماره دو منطقه ثامن و واحدهای تجاری بعضی از مجتمع‌های داخل بافت پیرامون حرم مطهر برای اقامت زائران دایر شده است.

وی با بیان این که علاوه بر این برخی از مساجد و حسینیه‌های منطقه هم به صورت خودجوش و جهادی و با هماهنگی امور مساجد و شهرداری، مسافران را پذیرش کرده‌اند، ادامه داد: به منظور ساماندهی زائران و مسافران نوروزی مشهد در خیابان‌ها و محلات پیرامون حرم مطهر رضوی، تمام نیروهای ستادی و کارگری خدمات شهری‌و فضای‌سبز منطقه ثامن در آماده‌باش کامل هستند.

شهردار منطقه ثامن مشهد در خصوص فعالیت تمام نیروهای اداره رفع سدمعبر، تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰ نفر نیرو با به تن کردن پوشش "راهنمای زائر" به همراه ۱۰ دستگاه وانت، مشغول هدایت مسافران به سمت مراکز اسکان اضطراری اطراف حرم مطهر هستند.

وی خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار نقشه راهنما مانند توقفگاه‌ها، مراکز اورژانس‌و بیمارستان‌ها، کلانتری‌ها و دیگر اطلاعات ضروری مورد نیاز زائران و مسافران نیز در بین زائران توزیع شده است.

حجازی با بیان این که فضاآرایی و گل‌آرایی مناسبی نیز در این منطقه انجام و بیش از ۵٠ المان گل در منطقه نصب شده است، تاکید کرد: در نوروز امسال تاکنون بیش از پنج میلیون زائر و مسافر به مشهد سفر کرده‌اند. کلان‌شهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است.

وی در خصوص مسئولیت شهرداری منطقه ثامن در این کلان‌شهر، تصریح کرد: مدیریت امور و ارائه خدمات شهری در محدوده پیرامونی حرم مطهر حضرت رضا (ع) برعهده شهرداری این منطقه است.

کد خبر 563870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.