نام‌گذاری سال دغدغه مسئولان برای گره گشایی از مشکلات باشد

امام جمعه بندرعباس گفت: نام‌گذاری سال دغدغه همه مسئولان برای گره گشایی از مشکلات باشد و نباید به نام گذاری سال به عنوان مجلس ختم نگاه کنیم بلکه وظیفه ما است که این نام‌گذاری‌ها را همچون یک رود در جامعه به حرکت در بیاوریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام محمد عبادی‌زاده امروز _جمعه، پنجم فروردین‌ماه_ در خطبه‌های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به نام‌گذاری‌های مستمر سال با موضوعات اقتصادی، هدف از این نام‌گذاری‌ها را فرهنگ‌سازی برشمرد و اظهار کرد: نخبگان وظیفه دارند تا در این زمینه در جامعه گفتمان سازی کنند و این موضوعات را به ادبیات رایج جامعه تبدیل کنند و جریان عمومی و فراگیر برای آن ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه مجلس و دولت وظیفه دارند تا بستری برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی نقش آفرینی کنند، خاطرنشان کرد: نباید به نام گذاری سال به عنوان مجلس ختم نگاه کنیم بلکه وظیفه ما است که این نام‌گذاری‌ها را همچون یک رود در جامعه به حرکت در بیاوریم.

امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه در تریبون نماز جمعه حتماً به مسأله دانش‌بنیان‌ها بیشتر خواهم پرداخت، گفت: این نام گذاری سال پای ثابت خطبه‌های نماز جمعه خواهد بود و آن را پیگیری مستمر خواهیم کرد.

حجت الاسلام عبادی‌زاده به هفته مساجد اشاره و نقش این کانون را برای ایجاد انقلاب بسیار با ارزش دانست و تصریح کرد: در ادامه انقلاب بخصوص در گام دوم انقلاب اسلامی باید نقش مساجد را مشخص و آن را تبیین کنیم و بدانیم که نظام اسلامی به مساجد بدهکار است و جامعه اسلامی و مومنانی که زیر سایه مسجد رشد کرده‌اند به مسجد بدهکارند.

وی خواستار شکل‌گیری کرسی‌های معرفتی در مساجد شد و گفت: شبکه سازی در این زمینه و اتصال حلقه‌های معرفتی میان مساجد و جریان انقلابی به بازنگری در نقش خودمان در قبال مساجد نیاز دارد و آنهایی که سن و سال بیشتری دارند باید دست جوان‌ها و کودکان را گرفته و به مسجد بیاورند و این ارتباط میان نسلی را ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان از پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی در مساجد، امام جماعت مساجد و هیأت امناهای مساجد خواست تا نقش فعالانه‌تری ایفا کرده و کار را محدود به ۴ رکعت نمازخواندن و بستن درب مسجد خلاصه نکنند.

کد خبر 563851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.