اعمال محدودیت ترافیک در ویلنیوس برای نجات قورباغه‌ها

مقامات لیتوانی برای حفظ جان قورباغه‌های شهر و حمایت از محیط زیست، محدودیت‌های ترافیکی را برای عبورومرور وسایل نقلیه اعمال کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مقامات شهری در ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، محدودیت‌هایی را در مورد ترافیک موتوری در پارک بزرگ این شهر اعلام کردند. دلیل این تصمیم، بیدار شدن قورباغه‌ها از خواب زمستانی گزارش شده است و انتظار می‌رود که در سراسر منطقه به محل تخم‌ریزی خود حرکت کنند و به همین علت، تردد خودروها ممکن است برای بقای آن‌ها خطرآفرین باشد.

تا بیستم آوریل محدودیت‌های ترافیکی در پارک وینگیس اعمال می‌شود. از بازدیدکنندگان موتوری پارک خواسته می‌شود که فقط از پارکینگ‌های واقع در مناطق دور افتاده پارک استفاده کنند و پیاده به پارک بیایند. فقط خدمات حمل و نقل به موسساتی که در پارک وینگیس کار می‌کنند، مجاز است و تردد آن‌ها نیز باید با دقت انجام دهند.

اعمال محدودیت ترافیک در ویلنیوس برای نجات قورباغه‌ها

دوزیستان بیدارشده از خواب زمستانی، در گروه‌های بزرگ به مکان‌های تخم‌ریزی مهاجرت می‌کنند و اغلب از مسیرهای شلوغ پارک و خیابان‌های نزدیک مناطق سرسبز شهر عبور می‌کنند.

به گفته طبیعت‌شناسان، دوزیستان بخش بسیار مهمی از زنجیره‌های غذایی طبیعی هستند. مهاجرت آنها یک پدیده منحصربه‌فرد است که فقط در شهرهای بسیار سرسبز اتفاق می‌افتد. به این ترتیب، ساکنان ویلنیوس باید واقعاً خوشحال باشند؛ چراکه این یک نشانه مثبت برای کیفیت محیط زیست شهر آن‌ها است.

با این حال، ساکنان باید بدانند که مراعات آن‌ها در این دوران مهم است. دوزیستان در گروه‌های بزرگ مهاجرت می‌کنند، اما اگر ارتعاشات جاده را احساس کنند، ثابت می‌مانند و به همین علت بسیاری از آنها زیر چرخ‌های اتومبیل می‌میرند. به منظور حفاظت از طبیعت، شهرها با اعمال محدودیت‌های موقت ترافیکی از آن‌ها محافظت می‌کنند.

اعمال محدودیت ترافیک در ویلنیوس برای نجات قورباغه‌ها

پارک وینگیس به عنوان مکانی برای پیاده‌روی، دوچرخه سواری و اسکیت در میان ساکنان ویلنیوس محبوب است. این پارک همچنین میزبان کنسرت‌ها، رویدادها و فستیوال‌های مختلفی است که روی صحنه در مرکز پارک برگزار می‌شود.

کد خبر 563817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.