کاهش بار ترافیکی شهر با فعالیت اتوبوس گردشگری

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه حجم ترافیک شهر با فعالیت اتوبوس گردشگری در باغ فدک کاهش یافته است، گفت: یکی از خدمات ارزشمند در این دوره مدیریت شهری، فعال کردن ستاد سفر در شورای اسلامی شهر است که در کنار ستاد سفر شهرداری اقدامات را رصد و مشکلات به صورت اورژانسی حل می‌شود.

احمد شریعتی در حاشیه بازدید از باغ فدک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: باغ فدک مجموعه‌ای بی‌نظیر است که کمتر نمونه آن را در کلانشهرهای دیگر می‌بینیم که بتواند با این وسعت به مهمانان نوروزی خدمات ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه باغ فدک به لحاظ موقعیت جغرافیایی در بهترین منطقه قرار گرفته و دسترسی‌ها را راحت کرده است تصریح کرد: با توجه به ساخت بزرگراه‌های جدید حتی مسافرانی که از سوی یزد و شیراز هم وارد اصفهان می‌شوند می‌توانند به راحتی از این مجموعه بهره مند شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه از پانزده روز قبل از تحویل سال تجهیز این مجموعه توسط نیروهای شهرداری منطقه هفت آغاز شده است، ادامه داد: با اینکه چند سال وقفه در میزبانی به دلیل شیوع کرونا رخ داده بود، اما در بازدید میدانی و گفت‌وگوهایی که با مسافران داشتم، مردم از این مجموعه رضایت داشتند.

وی با ابراز خرسندی از فعال شدن اتوبوس گردشگری در مجموعه باغ فدک، گفت: با این اقدام حجم ترافیک شهر را کاهش داده‌ایم، این اتوبوس بدون دریافت هزینه به مسافران خدمت‌رسانی می‌کند.

شریعتی با بیان اینکه در جلسات آخر شورای شهر در سال گذشته اعضا بر مجهز و آماده بودن مراکز گردشگری و دیدنی شهر در پذیرایی از میهمانان تاکید کردند ادامه داد: با توجه به آمار کشوری اصفهان در میان کلانشهرها توانسته نام خود را در میان رتبه اول تا سوم بیشترین جذب مسافر قرار دهد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه تاکنون شاهد وقوع حادثه برای مسافران نبوده‌ایم، گفت: متأسفانه جای اورژانس و یک پزشک در مجموعه فدک که میزان ورودی خودرو به آن چهار هزار دستگاه و اسکان هشت هزار جمعیت است، بسیار خالی است و این مجموعه یک شهر قلمداد می‌شود و باید این نیاز لحاظ شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه من دیر به مجموعه شورا پیوستم و گرمه برای ارائه خدمات از جامعه بسیج پزشکان کمک می‌گرفتیم و با آنها برای حضور در این مجموعه هماهنگ می‌شدیم.

وی با بیان اینکه مجموعه باغ فدک آبروی شهر است و هنوز هم برای رفع چنین خلاهایی در این مجموعه دیر نشده است و من برای حل این مشکل اقدام خواهم کرد، افزود: باید به ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی در باغ فدک توجه شود، به عنوان مثال باید در این مجموعه امکان استحمام برای مسافران فراهم شود.

شریعتی با تاکید بر اینکه یکی از خدمات شورای اسلامی شهر اصفهان فعال کردن ستاد سفر در شورای اسلامی شهر است که در کنار ستاد سفر شهرداری اقدامات را رصد می‌کند، افزود: موضوع سلامت، آلودگی هوا و آب از اولویت‌های من در شورای ششم است و با توجه به تجربه‌ای که در شورای چهارم دارم باید همه سازمان‌های مرتبط با این موضوعات برای حل مشکلات هم راستا شوند.

وی درباره نامگذاری امسال توسط مقام رهبری با عنوان «تولید، دانش بنیان و اشتغال‌زایی»، گفت: به قول مقام رهبری این شعار نباید فقط در حد تابلو بر روی در و دیوار ادارات بماند و واقعاً باید کاری برای عملی شدن آن شعار با کمک سازمان‌های مردم نهاد و کارآفرینان انجام داد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان با دارا بودن مراکز علم و فناوری و مجموعه‌های دانش بنیان و خدمات ارزشمند در حوزه سلول‌های بنیادی پیشگام در این موضوع و این شعار بوده است، ادامه داد: با توجه به اینکه اصفهان در این حوزه حرف اول را می‌زند، ما از استان‌های دیگر جلوتر هستیم و اگر از حوزه دانش‌بنیان حمایت کردیم، تولید تحقق می‌یابد و اشتغال‌زایی نیز در ادامه آن به وجود خواهد آمد.

کد خبر 563810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.