حقابه رودخانه هیرمند پیگیری می‌شود

وزیر نیرو گفت: بر اساس توافق‌نامه میان افغانستان و ایران، افغانستان مکلف به رهاسازی حقابه رودخانه هیرمند است که این موضوع به شدت پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایمنا، علی اکبر محرابیان اظهار کرد: بر اساس توافق‌نامه‌های بین دو کشور افغانستان و ایران؛ افغانستان مکلف است حقابه ایران را از رودخانه هیرمند سالانه رهاسازی کند که متأسفانه در سال گذشته این کار انجام نشده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ و ۱۴٠٠ نسبت به آن حقوق قانونی که جمهوری اسلامی دارد مقدار خیلی کمی آب در رودخانه هیرمند رها سازی انجام شد در این سفر به یاری خدا بازدید از این محل هم خواهیم داشت و تصمیماتی اتخاذ خواهد شد؛ البته ضرورت دارد این موضوع به شدت پیگیری شود و پس از بررسی نتایج اعلام خواهد می‌شود.

وزیر نیرو در رابطه با سفر خود به سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ضرورت بررسی طرح‌های برقی و آبی استان این سفر در روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۱ انجام شد.

محرابیان با بیان اینکه بازدید از طرح‌های نیروگاهی و طرح‌های آبرسانی در سیستان و بلوچستان در برنامه این سفر قرار دارد، افزود: امیدوارم در این سفر بتوانیم تصمیماتی را اتخاذ کنیم و پروژه‌های آبرسانی سیستان و بلوچستان را سرعت دهیم. همچنین در این سفر پروژه‌های جدیدی که ضرورت دارد با توجه به مدیریت شرایط فعلی در استان تعریف می‌شود انجام خواهد شد.

به گزارش ایمنا، وزیر نیرو صبح امروز _جمعه، پنجم فروردین ماه_ طی سفری یک‌روزه به منظور بررسی شرایط آبی استان سیستان و بلوچستان عازم جنوب شرق کشور شد. علی اکبر محرابیان در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی زاهدان مورد استقبال حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مدیران این استان قرار گرفت.

حضور در گلزار شهدای زاهدان، بازدید از نیروگاه زاهدان، بازدید از پروژه آبرسانی سیستان (۲۷ روستای زابل)، بازدید از نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی میل نادر و بازدید از اجرای خط دوم انتقال آب از زابل به زاهدان، از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر نیرو به سیستان و بلوچستان است.

منبع: ایرنا

کد خبر 563809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.