آیا نیمار بار دیگر به روند خوب خود بازمی‌گردد؟

فوق ستاره تیم ملی فوتبال برزیل این روزها در پاریس شرایط خوبی سپری نمی‌کند و باید برای رفتن به جام جهانی همراه با سلسائو، تلاش کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در حالی که هنوز زمان زیادی برای تغییر شرایط وجود دارد، اما به جرأت می‌توان گفت که سال ۲۰۲۲ آنطور که نیمار آرزو می‌کرد رقم نخورده است.

زمانی که هم تیمی سابقش در بارسلونا و دوست صمیمی لیونل مسی در ماه آگوست تصمیم گرفت به او در پارک دو پرنس بپیوندد، هدفش فتح اروپا بود که ناکام ماند. با این حال، بازیکن برزیلی را می‌توان به خاطر آرزوی سالی خیره‌کننده در آینده بخشید: اول، پیروزی در لیگ قهرمانان در کنار لئو و همکارش کیلیان امباپه؛ سپس، در رأس همه چیز، یک قهرمانی در جام جهانی، که سلسائو را به ششمین جام خود می‌رساند و در رأس همه‌ی ماجراجویی‌ها، کشورش را در قطر هدایت خواهد کرد.

آیا نیمار بار دیگر به روند خوب خود بازمی‌گردد؟

در عوض، به نظر می‌رسد قیمت نیمار لحظه به لحظه در حال کاهش است و هواداران PSG از حاشیه‌ها و ناهماهنگی‌های او خسته شده اند. استقبال بدی که پس از حذف باشگاه فرانسوی به دست رئال مادرید، از او شد، برای مهاجمی که در طول فصل جاری سایه‌ای از شخصیت همیشگی اش بوده است، در پارک دو پرنس به راحتی قابل برگشت نیست.

بنابراین، دو مسابقه مقدماتی جام جهانی در این ماه برابر شیلی و بولیوی، به منزله آرامشی شیرین برای این مرد پر حاشیه است، فرصتی برای استراحت و آرامش در بازگشت به خانه، به دور از تمسخر و بررسی دقیق اتفاقات تلخی که پایتخت فرانسه برای او رخ داده است. یک نکته ممکن است عجیب به نظر برسد، اما حتی جایگاه او در تیم ملی نیز می‌تواند مورد توجه قرار گیرد، زیرا تعدادی از بزرگان طلایی‌ها؛ تهدید می‌کنند که کاپیتان سابق سلسائو باید از ترکیب اصلی خارج شود.

عملکرد این بازیکن ۳۰ ساله در این فصل مطمئناً شبیه به یک فوق ستاره نیست. در ۲۱ بازی این فصل برای پاری سن ژرمن در تمامی رقابت‌ها، نیمار تنها ۶ گل و سه پاس گل به ثمر رساند و در طول ماجراجویی (ناموفق) این باشگاه در لیگ قهرمانان بدون گل زده باقی ماند.

در اواسط این روند طاقت فرسا، مصدومیت طولانی دیگری به دلیل مشکل مچ پا رخ داد که باعث شد او دو بازی آخر مقدماتی جام جهانی برزیل را در ژانویه از دست بدهد. همین هفته هم اتفاق حساس دیگری رخ داد؛ گزارش‌هایی از فرانسه که ادعا می‌کنند این مهاجم به سختی در PSG تمرین می‌کند. پخش چنین خبرهای منفی، تنها می‌تواند به جایگاه او در پاریس آسیب بیشتری وارد کند، در حالی که زنگ خطر را در آن سوی اقیانوس اطلس به صدا درآورد، همانطور که حتی تیته سرمربی تیم ملی نیز در کنفرانس خبری دیدار با شیلی به آن اذعان کرد.

«در طول سال‌ها یک عبارت جامعه‌شناختی را آموختم: برابری و برابری. یک ورزشکار ممکن است به چیزی نیاز داشته باشد که دیگری نیاز ندارد، رویکردهای متفاوت است، زیرا همه ما به عنوان انسان متفاوت هستیم.»

او به خبرنگاران گفت: ما یک نگرانی کلی داریم. چیزهای خصوصی زیادی وجود دارد، از داخل رختکن، یک مهر شخصی.

با شما صریح صحبت خواهم کرد: اگر یکی از مربیانم در زمانی که بازیکن بودم مسائل مرا علنی می‌کرد، از دست او عصبانی می‌شدم؛ چرا به جای افشای مسائل شخصی من در ملأ عام، پیش از این با من صحبت نکند؟ ما خیلی در معرض دید هستیم، به دلیل حرفه خود همیشه در خط دید مردم هستیم.»

آیا نیمار بار دیگر به روند خوب خود بازمی‌گردد؟

تیته همچنان به استعداد فوق العاده‌ی نیمار ایمان دارد و او را در بازی بامداد امروز، جمعه پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱ در کنار وینیسیوس جونیور و آنتونی، بازیکن آژاکس مقابل شیلی به میدان فرستاد تا به دنبال پیروزی باشد که امیدهای اندک شیلی برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از بین ببرد. این تیم اتفاقاً موفق شد با درخشش فوق ستاره‌هایش با چهار گل حریف خود را شکست دهد.

نیمار، علاوه بر این، مطمئن‌ترین گلزن سلسائو باقی می‌ماند، و تا به امروز با هشت گل در مسابقات مقدماتی، این کشور را به جلو هدایت می‌کند، در حالی که وقتی او وقتی گلزنی را شروع کند، مانند کوپا آمریکای سال گذشته، می‌تواند همه چیز را به جلو حرکت دهد. با این وجود، یک معضل حساس برای سرمربی سلسائو در صورتی که ستاره او همچنان رو به حاشیه باشد، وجود دارد.

برزیل از وجود فوق ستاره‌های زیادش در پست‌های فوروارد لذت می‌برد؛ جدای از سه نفری که در بالا به آنها اشاره شد، افرادی مانند ریچارلیسون، رافینیا، گابریل ژسوس، گابیگول، رودریگو و گابریل مارتینلی که دعوت‌شده جدید هستند، همگی در ماه نوامبر برای نشستن در هواپیمای زردها برای سفر به قطر تلاش می‌کنند.

با ناامیدی از بازگرداندن جام جهانی پس از ۲۰ سال به خاک خود، مطمئن باشید که تیته تیم و ترکیب اصلی خود را در قطر کاملاً بر اساس شایستگی انتخاب خواهد کرد و تنها برای کسانی که در فرم عالی هستند جا خواهد گذاشت.

پرستیژ و توانایی خیره کننده نیمار به اندازه‌ای است که او یکی از مسافران قطر باشد، اما اگر او در ماه‌های آینده سطح بازی خود را بالا نبرد، این ستاره در سومین فرصت خود، با ماندن در نقش حاشیه‌ای روبرو می‌شود و زمان بیشتری را روی نیمکت سپری می‌کند.

البته دیر نیست. مثال‌های مسی، کریستیانو رونالدو، روبرت لواندوفسکی و کریم بنزما (قاتل پاری سن ژرمن)، ثابت می‌کند که زندگی پس از ۳۰ سالگی حتی برای نخبگان فوتبال جهان هنوز هم وجود دارد و دلیلی وجود ندارد که نیمار نه فقط در جام جهانی آینده، یک ستاره باشد؛ بلکه او در سال ۲۰۲۶ نیز فرصت درخشیدن خواهد داشت.

با این حال، برای انجام این کار، او باید بر روی بازی خود تمرکز کند و از این چرخه عملکرد سینوسی و بی نظمی خارج شود. در غیر این صورت، یکی از بااستعدادترین بازیکنان نسل حال حاضر می‌تواند آغاز پایان دوران حرفه‌ای خود را در اوج ببیند.

کد خبر 563793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.