ازسرمایه گذاری آبراموویچ در ترکیه تا انتقاد شدید فن‌خال از فیفا و قطر

مطابق رسم هفته های گذشته،مهم ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته ای که گذشت در یک بسته خبری، آورده شده که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق معمول هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت، به شرح زیر است:

* محمد حسین کنعانی زادگان مدافع تیم ملی که با رأی کمیته اخلاق از حضور در دو بازی ملی رسمی محروم شده بود با توجه به درخواست تجدید نظر و با حکم کمیته استیناف مستند به ماده ٦٣ آئین نامه اخلاق با اصلاح محرومیت حق حضور در دو بازی دوستانه تیم ملی فوتبال را نخواهد داشت.

* یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بعد از تساوی تیمش برابر تیم استقلال در دربی ۹۸ از هدایت سرخپوشان پایتخت استعفا داد، اما درویش مدیرعامل باشگاه با این استعفا مخالفت کرد.

* قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد.
چلسی _ رئال مادرید
منچسترسیتی _ اتلتیکومادرید
ویارئال _ بایرن‌مونیخ
بنفیکا _ لیورپول
بازی‌های رفت این مرحله از رقابت‌ها ۱۶ و ۱۷ فروردین و دیدارهای برگشت ۲۳ و ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ برگزار می‌شوند تا تکلیف چهار تیم صعود کننده به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا مشخص شود.

* قرعه کشی مرحله حذفی لیگ اروپا انجام شد که نتیجه آن به شرح زیر است:
لایپزیگ-آتالانتا
فرانکفورت-بارسلونا
وستهام-لیون
براگا-رنجرز

* بازی بوخوم و بوروسیا مونشن گلادباخ در بوندسلیگا پس از اصابت یک بطری پلاستیکی توسط یکی از تماشاگران به پشت سر یکی از کمک داوران لغو شد.

* روز پایانی مسابقات کاپ آسیایی تایلند برگزار شد و کمانداران کشورمان به مصاف رقبای خود رفتند. تیم کامپوند میکس ایران با ترکیب گیسا بایبوردی و حسام‌الدین کوثر در فینال مسابقات با نتیجه ۱۵۴ بر ۱۴۵ مقابل مالزی به پیروزی رسید و صاحب مدال طلا شد.

* علیرضا بیرانوند دروازه بان ملی پوش کشورمان در تیم بوآویشتا پرتغال نتوانسته رضایت کادر فنی را جلب کند و شایعاتی مبنی بر جدایی او از این تیم پرتغالی و بازگشتش به لیگ ایران مطرح شده است.

* در چارچوب مسابقات کانتندر قطر نوشاد عالمیان ملی پوش تنیس روی میز کشورمان به مصاف حریف خود از کشور آلمان رفت و در پایان از رقیب خود شکست خود و از دور رقابت‌ها حذف شد.

* علیرضا دبیر رئیس فدارسیون در حکمی حمید یاری را به عنوان رئیس سازمان لیگ فدراسیون کشتی منصوب کرد. پیش از یاری، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به عنوان رئیس در سازمان لیگ فدراسیون کشتی مسئولیت داشت.

* با تصمیم هیئت مدیره باشگاه فجرشهید سپاسی و طبق توافق صورت گرفته بین دو باشگاه گل گهر سیرجان وفجر شهید سپاسی، مجتبی سرآسیایی سرمربی سابق شهرخودرو مشهد و دستیار فعلی امیر قلعه نویی در گل گهر سیرجان به عنوان سرمربی فجر شهید سپاسی شیراز انتخاب شد.

* رقابت‌های بین المللی اسکی اسنوبرد با برگزاری مسابقات بیگ ایر به میزبانی صربستان آغاز شد و امیر علی باقرزاده موفق شد به مدال برنز این رقابت‌ها دست پیدا کند. حمید خودسیانی دیگر نماینده کشورمان نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت.

* مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آمریکا که در سطح دانشگاه‌های این کشور به عنوان یکی از مراحل انتخابی تیم ملی برگزار می‌شود به پایان رسید و گیبل استیوسون پس از دومین قهرمانی متوالی خود در این رقابت‌ها از دنیای کشتی خداحافظی کرد.

* فدراسیون جهانی شمشیربازی رنکینگ جهانی اسلحه سابر در بخش انفرادی را پس از پایان مسابقات جهانی مجارستان اعلام کرد که بر این اساس علی پاکدامن ملی پوش شمشیربازی کشورمان که در مسابقات مجارستان هفدهم شده بود، با دو پله صعود، از رده چهاردهم رنکینگ جهانی به رده دوازدهم ارتقا پیدا کرد.

* تیم ملی فوتسال زیر ۲۳ سال کشورمان در آخرین بازی خود در تورنمنت شش جانبه به مصاف تایلند میزبان رقابت‌ها رفت و در پایان ملی پوشان کشورمان با نتیجه سه بر صفر مغلوب حریف خود شد و به مقام نایب قهرمانی دست پیدا کرد.

* یازدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا که به میزبانی شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار شد، با قهرمانی تیم مردان ایران و عنوان سومی تیم بانوان پایان یافت.

* در چارچوب مسابقات هفته بیست و نهم لالیگا، تیم فوتبال رئال مادرید میزبان بارسلونا بود که با نتیجه چهار بر صفر مغلوب شد. اوبامیانگ (۲ بار) و آرائوخو و تورس هر کدام یک بار برای بارسلونا گلزنی کردند. بارسلونا با این پیروزی ۵۴ امتیازی شد و به رده سوم صعود کرد. رئال مادرید هم با ۶۶ امتیاز صدرنشین باقی ماند.

* لوئیس فان خال، سرمربی تیم ملی فوتبال هلند با انتقاد از برگزاری جام جهانی در کشور قطر گفت: بسیار مضحک است که جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر برگزار می‌شود. فیفا می‌گوید ما به دنبال توسعه فوتبال در دنیا هستیم، اما فقط به خاطر پول این مسابقات را در قطر برگزار خواهد کرد و برای فیفا فقط پول و منافع تجاری اهمیت دارد.

* باشگاه انگلیسی منچسترسیتی برای اولین بار در تاریخ با عبور از بارسلونا و رئال مادرید توانست در صدر فهرست رده‌بندی Deloitte قرار بگیرد و ثروتمندترین باشگاه فوتبال جهان از نظر درآمد شود. قهرمان فصل گذشته لیگ برتر انگلیس با مجموع درآمد سالانه ۵۷۱.۱ میلیون پوند توانسته در این فهرست بالاتر از رئال مادرید با درآمد ۵۳۷.۷ میلیون پوند قرار بگیرد.

* فرانک کسیه، بازیکن تیم فوتبال آث میلان پس از انجام موفق تست‌های پزشکی تیم بارسلونا، قراردادی چهار ساله و به ارزش ۶/۵ میلیون یورو با این تیم منعقد کرد. کسیه در انتهای فصل جاری به صورت آزاد به بارسلونا ملحق خواهد شد و سودی از این انتقال به آث میلان نخواهد رسید.

* رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس ITF منتشر شد و مشکات الزهرا صفی، تنیسور کشورمان با دو پله صعود نسبت به ماه گذشته، در جایگاه شصت و نهم جهان قرار گرفت. صفی نخستین تنیسور ایرانی است که توانسته جزو صد نفر برتر تنیس در رده جوانان قرار گیرد و در مسابقات معتبر گرنداسلم اوپن استرالیا شرکت کند.

* به نقل از کوریره دلو اسپورت، دوران هفت ساله پائولو دیبالا در یوونتوس به پایان رسیده و این بازیکن در فصل آینده جایی در ترکیب تورینی‌ها نخواهد داشت. در نشست مدیر برنامه‌های بازیکن آرژانتینی با مسئولان باشگاه یوونتوس، هیچ پیشنهادی از سوی باشگاه برای تمدید قرارداد دیبالا ارائه نشده است.

* قرار است امسال برای اولین بار دیداری با عنوان فینالیسیما میان قهرمان یورو و قهرمان کوپا آمریکا برگزار شود. سایت یوفا زمان این مسابقه را ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ اعلام کرده و قرار است این مسابقه ساعت ۲۳:۱۵ در ورزشگاه ومبلی لندن آغاز شود. قیمت بلیت این مسابقه ۲۵ پوند تعیین شده است.

* طبق اعلام فیفا، مراسم قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه روز جمعه، ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ به میزبانی دوحه قطر و بر اساس جایگاه تیم‌ها در رنکینگ جهانی برگزار می‌شود.

* تیم ملی هندبال نوجوانان دختر ایران در دیدار فینال مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف سوریه رفت و با غلبه بر این تیم نخستین مدال طلای هندبال بانوان ایران در قاره آسیا را به دست آورد. دختران ملی‌پوش هندبال نوجوانان ایران در برابر سوریه با نتیجه ۳۶ بر ۲۱ به پیروزی دست یافتند.

* اساس تازه‌ترین رده بندی تیم‌های فوتسال جهان که از سوی سایت futsalworldranking به صورت روزانه منتشر می‌شود، تیم ملی فوتسال کشورمان با کسب ۱۵۸۰ امتیاز مانند رده بندی پیشین، در جایگاه ششم جهان و نخست آسیا قرار گرفت.

* گزارش مارکا حاکی از آن است که رومن آبراموویچ مالک روس باشگاه چلسی انگلیس مذاکرات خود را برای خرید باشگاه گوزتپه ترکیه آغاز کرده که این امر موید تلاش او برای فروش چلسی است. این میلیاردر روس، در ابتدای ماه مارس قبل از تحریم شدن از سوی دولت بریتانیا به دلیل روابطش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، چلسی را برای فروش گذاشته بود.

* در حالی که گفته می‌شود کریستیانو رونالدو به زودی از منچستر جدا خواهد شد خبرهایی در خصوص بازگشت این بازیکن به پرتغال شنیده می‌شود. طبق اعلام سایت Football Insider، باشگاه پورتو در حال برنامه ریزی و انجام اقدامات لازم برای جذب کریستیانو رونالدو از تیم منچستریونایتد است.

* هفته نهم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم ملی فوتبال ژاپن به مصاف استرالیا رفت و با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید. با این نتیجه ژاپن ۲۱ امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به عربستان صدرنشین گروه دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا شد. استرالیا نیز با ۱۵ امتیاز در رده سوم باقی ماند تا صعود عربستان و ژاپن به جام جهانی قطر قطعی شود.

* «موسی القطب» تنیسور اردنی به دلیل شرکت نماینده رژیم صهیونیستی در رقابت‌های قهرمانی تنیس ITF FUTURE در شرم‌الشیخ، از این مسابقات انصراف داد. او در صفحه اجتماعی خود نوشت: «بازی با نماینده رژیم اشغالگر قبل از برد و باخت، به معنی به رسمیت شناختن موجودیت او است.»

* تیم ملی فوتبال کشورمان با وجود صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، در یک هفته مانده به پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی، دیروز، پنجشنبه چهارم فروردین ماه ۱۴۰۱ در سئول با دو گل مغلوب کره جنوبی شد و صدر جدول را از دست داد.

کد خبر 563761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.