رقابت‌های پومسه قهرمانی جهان از اول اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

فدراسیون جهانی تکواندو اعلام کرد یازدهمین دوره رقابت‌های پومسه قهرمانی جهان با حضور نمایندگان ۶۲ کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های جهانی پومسه برگزار خواهد شد و ۷۸۴ تکواندوکار از ۶۲ کشور برای حضور در این دوره از رقابت‌ها آماده هستند و این تعداد بیشترین شرکت‌کننده در ادوار مختلف این رویداد محسوب می‌شود.

این تعداد ورزشکار از ۲۰ کشور آسیایی، ۲۱ کشور اروپایی، ۱۴ کشور از قاره آمریکا، ۷ کشور از آفریقا و یک کشور از اقیانوسیه حضور دارند، که قرار است در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کره‌جنوبی در شهر «گویانگ» و طی روزهای اول تا چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به رقابت بپردازند.

کره‌جنوبی برای سومین‌بار میزبان رقابت‌های پومسه قهرمانی جهان است. این رقابت‌ها سال ۲۰۰۶ به میزبانی شهر سئول راه اندازی شد. ترکیه، مصر، ازبکستان، روسیه، کلمبیا، اندونزی، پرو و چین تایپه دیگر میزبانان این مسابقات در طول سال‌های گذشته بوده‌اند.

پیش از این قرار بود پیکارهای فوق در سال ۲۰۲۰ به میزبانی دانمارک و در شهر هرنینگ برگزار شود که به دلیل پاندومی کرونا به تعویق افتاد.

به گزارش ایمنا، تیم‌ملی ایران با ترکیب امیر علیزاده (گیلان)، یاسین زندی (مازندران)، علی سلمانی، علی نادعلی، هادی ترکاشوند، حسین بهشتی و محمد تقی حاتمی (اصفهان) نادر خدامرادی (تهران) در بخش مردان، فاطمه سلمانی زاده، شیما نساجی و مرجان سلحشور (اصفهان)، آتوسا فرهمند (البرز) ساناز تقی پور (تهران) در بخش بانوان در مسابقات جهانی حضور خواهند داشت.

همچنین گفتنی است؛ هدایت تیم‌های ملی مردان و زنان ایران برعهده احمد اخلاقی و بدری اسدی است.

کد خبر 563689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.