کره جنوبی ۲- ایران صفر/ تقدیم صدرنشینی به رقیب

تیم ملی ایران با شکست مقابل کره جنوبی صدر گروه را تقدیم این تیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نهم گروه A مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا، امروز _چهارم فروردین‌ماه_ تیم‌های کره جنوبی و ایران در ورزشگاه جام جهانی سئول به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۲ بر صفر کره جنوبی به پایان رسید.

هفته نهم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

دیدار تیم‌های کره جنوبی و ایران

ورزشگاه: جام جهانی سئول

تماشاگر: نزدیک به ۶۴ هزار نفر

گل‌ها: سون هیونگ مین (دقیقه ۲+۴۵) و یونگ گیون کیم (دقیقه ۶۳) برای کره جنوبی

اخطار: احمد نورالهی (دقیقه ۷۲) از ایران

کره جنوبی: کیم سئونگ‌گیو، کیم جین سو، کیم مین جائه (۷۹- جی سو پارک)، کیم یونگ گوون، کیم تائه هوان، جونگ وویونگ، سون هیونگ مین، لی جائه‌سونگ، هوانگ چی هان، کوون چانگ‌هون، هوانگ اوجیو (۶۷- گو سونگ چو)

سرمربی: پائولو بنتو

ایران: امیر عابدزاده، احسان حاج صفی (۶۴- الهیار صیادمنش)، شجاع خلیل زاده (۴۲- عارف غلامی)، میلاد محمدی (۴۶- مهدی مهدی پور)، احمد نورالهی، وحید امیری، محمد حسین کنعانی زادگان، علی قلی زاده، سید مجید حسینی، سردار آزمون و امید نورافکن

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

داور: کریستوفر بث (استرالیا)

شرح بازی:

ایران در حالی بازی مقابل کره جنوبی را آغاز کرد که از همان ابتدا این تیم میزبان بود که برای زدن گل برتری فشار می‌آورد و در سوی مقابل ایران با ارائه یک بازی بسته و دفاعی سعی در خنثی کردن حملات کره داشت. کره جنوبی بیشتر از سمت چپ خود و روی حرکات سون هیونگ مین روی دروازه ایران هجوم می‌آورد، جایی که شجاع خلیل زاده در غیاب صادق محرمی در دفاع راست ایران حضور داشت و تا زمانی که در زمین حضور داشت نیز عملکرد خوبی داشت و حملات کره ای ها از سمت راست ایران را دفع می‌کرد. با این وجود اما مصدومیت خلیل زاده و تعویض او در اواخر نیمه نخست قدرت خط دفاعی ایران را کم کرد تا چند ثانیه مانده به پایان بازی در نیمه نخست روی یک غفلت و اشتباه از سوی دروازه بان تیم ملی، شوت سون هیونگ مین به گل تبدیل شود و نیمه نخست با برتری کره به پایان برسد.

در نیمه دوم ایران برای زدن گل تساوی به زمین آمد اما باز هم این کره جنوبی بود که بازی را در دست گرفت و موفق شد گل دوم را هم به راحتی به ثمر برساند تا در آستانه پیروزی حساس قرار بگیرد. ایران حتی در زمانی که دو بر صفر هم عقب افتاده بود نتوانست چندان دفاع کره را تحت فشار بگذارد و این تیم میزبان بود که با پرسینگی که از میانه میدان و حتی در بعضی دقایق در یک سوم دفاعی ایران انجام می‌داد اجازه بازیسازی را از ایران گرفته بود.

کره جنوبی با پیروزی در این دیدار در فاصله یک هفته تا پایان، جای ایران در صدر جدول گروه A را گرفت.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۲+۴۵- کره جنوبی) - حرکت پا به توپ و شوت سنگین سون هیونگ مین از پشت محوطه جریمه ایران که به لطف اشتباه عابدزاده در مهار توپ تبدیل به گل شد.

۰-۲ (دقیقه ۶۳- کره جنوبی) - نفوذ سونگ لی از سمت چپ و ارسال زمینی او در دهانه دروازه با ضربه کیم تبدیل به گل دوم کره شد.

دقایق حساس:

دقیقه سه- توپ گیری آزمون از مدافع کره ای روی خط محوطه جریمه در ادامه با پاس نورالهی برای حاج صفی همراه شد اما او که موقعیت خوبی نصیبش شده بود با ضربه‌ای آرام موقعیت را از دست داد.

دقیقه ۴۶- با یک پاس در عمق موقعیت تک به تک برای سون به دست آمد اما ضربه خوب او با مهار بسیار عالی عابدزاده همراه شد و در ادامه توپ برگشتی نیز دوباره با ضربه کره ای ها همراه شد اما باز هم عابدزاده توپ را مهار کرد.

دقیقه ۷۱- توپ سرگردان در محوطه جریمه ایران در میان آشفتگی خط دفاعی ایران جلوی پای سون افتاد اما ضربه او در حالتی نامتعادل خوب زده نشد تا در ادامه توپ توسط مدافعان ایران دفع شود.

دقیقه ۸۰- ارسال صیادمنش از سمت راست در پشت مدافع کره و تیر دور با ضربه سر سردار آزمون همراه شد اما ضربه آنقدر آرام بود که به راحتی در دستان دروازه بان کره قرار گرفت.

دقیقه ۸۱- نفوذ هوانگ از سمت چپ منجر به موقعیت خوبی برای او شد اما ضربه بی دقت او از درون محوطه جریمه ایران، فضای بالای دروازه را شکافت.

دقیقه ۸۲- الهیار صیادمنش در موقعیتی تک به تک قصد داشت با ضربه چیپ دروازه کره را باز کند اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۴- ارسال از سمت راست در محوطه جریمه ایران در موقعیت خوب برای شوت زنی به سون رسید اما ضربه خطرناک سون پس از برخورد به کنعانی زادگان راهی کرنر شد.

اتفاق ویژه:

تیم ملی ایران پس از ۱۱ سال مغلوب کره جنوبی شد، این اولین بازی تیم ملی ایران در قرن پانزدهم هجری شمسی بود که به کام فوتبال دوستان تلخ شد.

بهترین بازیکن:

سون هیونگ مین که گل اول بازی این دیدار را هم به ثمر رساند بهترین بازیکن زمین بود.

کد خبر 563673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.