استفاده از ۱۳ خوابگاه دانشجویی برای اسکان مسافران نوروزی

مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان گفت: یکی از اولویت‌های اسکان مسافران، خوابگاه‌های دانشجویی است که در این راستا ۱۳ خوابگاه با ظرفیت اسکان ۱۳۰۰ نفر، در سه شب اخیر تکمیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد شفیعی امروز _پنجشنبه، چهارم فروردین_ در نشست اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، اظهار کرد: شب گذشته هفتمین شب اسکان مسافران نوروزی در اصفهان بود، البته در اولین شب‌های سال جدید پرکار حاضر شدیم.

وی ادامه داد: طبق اولویت‌بندی انجام شده، هتل‌ها در اولویت نخست اقامت مسافران قرار داشت و در ۸۵ هتل شهر هفت‌هزار نفر مسافر را اسکان دادیم و ظرفیت ۲۳ مهمان‌پذیر نیز در سه شب گذشته تکمیل شد.

مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان خاطر نشان کرد: در اولویت سوم اسکان آموزش‌وپرورش بود که ۲۰۰ مدرسه معادل ۱۵۰۰ کلاس در مرحله اول و در مرحله دوم ۱۵۰ مدرسه در اختیار ستاد اسکان قرار داد و شامگاه سوم فروردین ۳۵۰ مدرسه معادل حدود ۳۳۳۰ کلاس پذیرای مسافران نوروزی بودند و ظرفیت مدارس نیز تکمیل شد.

وی اضافه کرد: اولویت بعدی خوابگاه‌های دانشجویی بود که ۱۳ خوابگاه با ظرفیت اسکان ۱۳۰۰ نفر، در سه شب اخیر تکمیل شد.

شفیعی افزود: سه هزار خانه استیجاری نیز با تعامل اتحادیه مشاوران املاک اصفهان در مدار قرار گرفت و توسط ۷۰ واحد صنفی که کمیته‌های قضائی انتظامی و ایمنی و حوادث آموزش‌های لازم را برای آنها برگزار کردند، با نصب بنر به عنوان واحد صنفی مجاز معرفی شدند و تمام ظرفیت بخش خصوصی همچون هتل‌ها و خانه‌های استیجاری نیز تکمیل شد.

وی اضافه کرد: کمپ باغ فدک به عنوان فضای روباز برای برپایی چادر شب گذشته با ورود ۲۶۰۰ خودرو تکمیل شد و طبق تجربه شب دوم فرودین تعداد ورزشگاه‌ها افزایش یافت و به ۱۶ ورزشگاه رسید.

مسئول کمیته اسکان و اصناف ستاد خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: شب اول فروردین‌ماه شش ورزشگاه، شب دوم ۱۳ ورزشگاه و شب گذشته ۱۶ ورزشگاه برای اسکان مسافران در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در نیمه‌های شب گذشته درهای مرکز نمایشگاه‌های پل شهرستان نیز به برای اسکان مسافران باز شد، اضافه کرد: شب اول فروردین ۱۵۰۰ نفر، شب دوم ۶۲۲۴ نفر و دیشب ۷۳۰۰ نفر در ورزشگاه‌ها اسکان یافتند.

شفیعی با اشاره به اسکان مسافران شب‌خواب اصفهان در مکان‌های اولویت‌بندی شده ستاد خدمات سفر شهر اصفهان، خاطر نشان کرد: اسکان مسافران در شب اول فروردین حدود ۳۸ هزار نفر، شب دوم حدود ۶۱ هزار نفر با افزایش ۶۲ درصدی نسبت به شب قبل و شب سوم فروردین با افزایش ۲۰ درصدی به ۷۲ هزار و ۴۵۳ نفر رسید.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امشب پیک ورود مسافر به اصفهان را داشته باشیم، تصریح کرد: برای راهنمایی بهتر مسافران به سمت ورزشگاه‌ها بروشورهایی چاپ شد و بر مبنای جای خالی در هر ورزشگاه بین مسافران توزیع می‌شود.

کد خبر 563670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.