کدام اسطوره های آفریقایی، هرگز در جام جهانی بازی نکردند؟

با وجود شروع مرحله پلی آف صعود به جام جهانی ۲۰۲۲؛ بد نیست بدانید که کدام بازیکنان آفریقایی، هرگز در جام جهانی فوتبال، حاضر نبوده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمتر از یک سال به آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقیمانده است، بسیاری از تیم‌ها صعودشان به این تورنمنت مهیج را قطعی کرده‌اند و برخی تیم‌ها هم باید در پلی آف، شانس را برای صعود امتحان کنند.

قاره آفریقا هم از این قاعده مستثنی نیست و اتفاقاً بازی‌های جذابی را شاهد خواهد بود. به همین منظور بررسی‌ای انجام داده‌ایم تا ببینیم کدام یک از اسطوره‌های فوتبال این قاره، هرگز در جام جهانی بازی نکرده‌اند.

اما کدام یک از بزرگان تمام دوران قاره هرگز به بزرگ‌ترین مرحله از همه دوره نرسیده است؟

کدام اسطوره های آفریقایی، هرگز در جام جهانی بازی نکردند؟

محمد ابوتریکه:

وفاداری شدید ابوتریکه به الاهلی در طول دوران باشگاهی اش به این معنی است که او هرگز نتوانست خود را در عرصه اروپا محک بزند، اما ناکامی او در جام جهانی؛ شکست گیج کننده تری است. این بازیساز یکی از مهره‌های کلیدی مصر بود که بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ سه قهرمانی متوالی جام ملت‌های آفریقا را به دست آورد، اما چندین شکست پی در پی در راهیابی به جام جهانی به این معنی است که آن تیم بزرگ هرگز نتوانست در بزرگ‌ترین رویداد جهان، نماینده قاره باشد. ابوتریکه در آن شکست دلخراش مقابل الجزایر در پلی آف سال ۲۰۰۹ حضور داشت و چهار سال بعدش در هم در مقابل تیم غنا شکست خورد.

کدام اسطوره های آفریقایی، هرگز در جام جهانی بازی نکردند؟

عابدی پله:

بازیکن بزرگی بود که با المپیک مارسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و برای مدتی می‌توان آن را در زمره درخشان‌ترین بازیکنان بازی‌های اروپایی به حساب آورد. با این حال، در حالی که سه بار برترین فوتبالیست آفریقا و سه بار قهرمان لیگ ۱ در جوانی در سال ۱۹۸۲، قهرمان جام ملت‌های آفریقا شد، اما هرگز با غنا در طول دوران حرفه‌ای خود به جام جهانی نرسید.

کدام اسطوره های آفریقایی، هرگز در جام جهانی بازی نکردند؟

کالوشا بوالیا:

این بازیکن؛ بهترین بازیکن تیم ملی فوتبال زامبیا، بهترین گلزن تاریخ چیپولوپولو (لفب تیم ملی) و با بیشترین بازی ملی برای آنهاست. او در سال ۱۹۹۴ به فینال جام ملت‌ها رسید و شاید اگر هم تیمی‌هایش در یک سانحه هوایی غم‌انگیز در سواحل گابن از بین نمی‌رفتند، در آن سال به جام جهانی می‌رسید.

کدام اسطوره های آفریقایی، هرگز در جام جهانی بازی نکردند؟

گادفری چیتالو:

چیتالو، که در آن فاجعه هوایی فوق الذکر در سال ۱۹۹۳ جان باخت، با زدن ۷۹ گل در ۱۰۸ بازی برای زامبیا، گلزن فوتبالیست بین المللی آفریقایی‌ها در تمام دوران است. به‌طور قابل‌توجهی برای بازیکنی که ویژگی‌های گل‌زنی هیجان‌انگیزی را داشت، او کل دوران ۱۸ ساله‌اش را در میهن خود گذراند و برای دوره‌های طولانی؛ بازیکن کیتو یونایتد و سپس کابوه واریرز در رده باشگاهی بود.

کدام اسطوره های آفریقایی، هرگز در جام جهانی بازی نکردند؟

فردی کانوته:

کانوته اولین بازیکنی که در خارج از آفریقا متولد شد و جایزه بهترین فوتبالیست سال آفریقا را برد، از موفقیت اروپایی در سطح باشگاهی لذت برد، به ویژه قهرمانی در لیگ اروپا دو بار با سویا، و حتی به کشور مالی کمک کرد تا به نیمه نهایی جام ملت‌های آفریقا برسد. با این حال، ناکامی عقاب‌ها در رسیدن به جام جهانی به این معنی است که او هرگز در این مسابقات بازی نکرده است. شاید اگر او که در سطح زیر ۲۱ سال، برای فرانسه بازی کرده بود، برای خروس‌ها به میدان می‌رفت، داستان متفاوتی را شاهدش می‌بود.

کدام اسطوره های آفریقایی، هرگز در جام جهانی بازی نکردند؟

جورج و آ:

از نظر برخی، او بهترین بازیکن تاریخ آفریقا است و یکی از ستاره‌های این قاره بوده که برنده توپ طلا شده است، اما جورج هرگز به جام جهانی نرسید. این مهاجم در دهه ۹۰ برای آث میلان بازی کرد، اما متولد شدن در کشور لیبریا، بدترین اتفاق برای او به حساب می‌آید، زیرا این کشور کوچک غرب آفریقا، همیشه برای رسیدن به این مسابقات با نبردی سخت روبرو بود. او "ستاره‌های تنها" (لقب لیبریا) را به دو تورنمنت جام ملت‌های آفریقا برد، که به خودی خود یک دستاورد باشکوه است.

کدام اسطوره های آفریقایی، هرگز در جام جهانی بازی نکردند؟

پیر امریک اوبامیانگ:

اوبامیانگ که در حال حاضر در لالیگا با بارسلونا کار می‌کند، خود را به عنوان یکی از بهترین گلزنان نسل خود تثبیت کرده است و در فرانسه، آلمان، انگلیس و اکنون اسپانیا حضور داشته و در مقابل دروازه‌ها عالی است. او شانس‌هایی برای رسیدن به جام جهانی داشته است. این نسل کنونی تیم ملی فوتبال گابن؛ آن‌قدرها که مردم میگویند؛ بد نیستند، اما پلنگ‌ها هرگز نتوانسته‌اند برای صعود به جام جهانی به هدف خود برسند. آنها در حال حاضر از رقابت برای این تورنمنت میهج سال ۲۰۲۲ خارج شده‌اند و اوبا در حال حاضر ۳۲ ساله است و ممکن است آخرین شانس خود را برای حضور در صحنه جهانی از دست داده باشد.

کدام اسطوره های آفریقایی، هرگز در جام جهانی بازی نکردند؟

آس نتسوئلنگوئه:

نتسوئلنگوئه بازیکن افسانه‌ای بود هرگز در یک بازی رسمی نماینده آفریقای جنوبی نبود، زیرا در دوره محرومیت و سپس اخراج این کشور از فیفا؛ بازی کرده بود. او نماینده یک تیم چند نژادی آفریقای جنوبی در اواخر دهه ۷۰ بود و در تحقیر هفت بر صفر رودزیا و شکست پنج بر صفر یک تیم آرژانتین که در سال ۱۹۷۸ قهرمان جام جهانی شد، حاضر بود. او در شش نوبت در تیم منتخب ستاره‌های NASL در ایالات متحده قرار گرفت، در کنار افرادی مانند فرانتس بکن‌باوئر، جورج بست و پله؛ و تصور اینکه او چگونه می‌توانست جام جهانی را جذاب کند، وسوسه‌انگیز است.

کدام اسطوره های آفریقایی، هرگز در جام جهانی بازی نکردند؟

سگون اودگبامی:

اودگبامی، یکی از بهترین بازیکنان نیجریه بود، که می‌تواند با افتخار، به دوران حرفه‌ای عالی خود در فوتبال داخلی و بین المللی نگاه کند، حتی اگر هرگز به جام جهانی نرسیده باشد. او در سال ۱۹۸۰ با غول‌های غرب آفریقا قهرمان جام ملت‌ها شد. این اولین موفقیت عقاب‌ها بود و اودگبامی بخشی از تیمی بود که دو سال پیش به جمع چهار تیم پایانی رسیده بود. اودگبامی، ملقب به "مغز متفکر"، یکی از بازیکنان برجسته‌ی تیمی بود که شامل افرادی مانند مودا لاول و هنری نووسو بود و زمانی هم دومین بازیکن سال آفریقا شد.

کدام اسطوره های آفریقایی، هرگز در جام جهانی بازی نکردند؟

بروس گروبلر:

تعداد کمی از بازیکنان آفریقایی به اندازه گروبلر در بازی اروپایی به موفقیت دست یافته‌اند. دروازه بان تیم ملی فوتبال زیمبابوه، شش بار با لیورپول قهرمان انگلیس شد و در موفقیت آنها در جام باشگاه‌های اروپا در سال ۱۹۸۴ تأثیرگذار بود، با پاهای عجیبش در ضربه پنالتی آخر رم ایتالیا، فوق العاده عمل کرد. در حالی که او بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۹۸، سی و سه بار برای رودزیا و زیمبابوه بازی کرد، همان تیم جنوب قاره آفریقا که هرگز موفق نشد به جام جهانی برسد.

کد خبر 563634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.