افزایش ۹۰ درصدی ترافیک در معابر شهر اصفهان

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ترافیک و شلوغی معابر شهری اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا ۹۰ درصد افزایش یافته است.

هادی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این روزها بیشترین حجم ترافیک در مسیرهای حاشیه رودخانه زاینده‌رود، معابر مرکزی شهر و محل‌هایی است که بناهای تاریخی و مکان‌های گردشگری و تفریحی در آن واقع شده است.

وی با بیان اینکه تعداد پارکینگ‌های سطح شهر نسبت به تقاضا کمتر است، لذا با مشکل کمبود پارکینگ به ویژه در ایام نوروز مواجه هستیم، تصریح کرد: ظرفیت پارکینگ‌های سطح شهر در ساعات اولیه روز تکمیل می‌شود پارکینگ حکیم، طالقانی، کرمانی و باغ گلدسته در مرکز شهر و پارکینگ‌های صفه و زاگرس در جنوب شهر بیشترین مراجعه کننده را داشته است

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان ادامه داد: جست‌وجو برای یافتن جای پارک و پارک خودرو در کوچه پس کوچه‌های شهر مشکلاتی از جمله ترافیک کاذب را به‌وجود آورده است، لذا به شهروندان و مسافران پیشنهاد می‌کنیم با توجه به فعال بودن خط یک متروی اصفهان، سفرهای درون شهری خود را با این وسیله حمل‌ونقلی پاک، ایمن و ارزان انجام دهند.

وی با بیان اینکه برای تسهیل در سفرهای درون‌شهری شهروندان خط یک قطار شهری در نوروز از ساعت ۹ تا ۲۱ به صورت یک‌سره خدمت‌رسانی می‌کند، افزود: شهروندان و مسافران می‌توانند از طریق ایستگاه مترو میدان امام حسین (ع) به مکان‌های تاریخی و گردشگری شهر دسترسی داشته باشند.

کریمی با اشاره به سرویس‌دهی خط گردشگری اتوبوسرانی اصفهان به مسافران نوروزی، گفت: چهار دستگاه اتوبوس روزانه از مجموعه باغ فدک به مجموعه تفریحی ناژوان، پارک کوهستانی صفه، مجموعه باغ گل‌ها به صورت رفت و برگشت به مسافران خدمت رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح زوج و فرد خودروها از تاریخ بیست‌ونهم اسفندماه سال گذشته تا پانزدهم فروردین‌ماه سال جاری در شهر اصفهان لغو شده است، خاطرنشان کرد: لغو این طرح برای تسهیل رفت‌وآمد مسافران بوده و از شهروندان درخواست داریم برای تردد در مرکز شهر از خودروهای شخصی استفاده نکنند.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه سامانه‌های ثبت تخلف سرعت غیرمجاز و عبور از چراغ قرمز و ورود به مسیرهای BRT فعال است، گفت: روز سوم فروردین‌ماه امسال تعداد تخلفات ثبت شده در ارتباط با عبور از چراغ قرمز در شهر اصفهان ۳۶۹۸ مورد، سرعت غیرمجاز خودروها ۲۰۸۰ و ۳۹۳ ورود خودروها به مسیرهای BRT بوده است؛ تقاطع‌هایی که بیشترین تخلف عبور از چراغ قرمز در آن انجام شده است، صائب، شهید مطهری و آتشگاه بوده است و در مسیر BRT نیز بیشترین تخلف عبور خودروها توسط دوربین خیابان بزرگمهر روبه‌روی خیابان بلال ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ترافیک و شلوغی معابر شهری اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا ۹۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: ساعات شلوغی شهر اصفهان از ۱۰:۳۰ تا ۱۴ و عصرها از ساعت ۱۶:۳۰ تا حدود ساعت ۲۲ و اوج ترافیک ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه است، البته مسیرهای حاشیه رودخانه تا ساعت یک بامداد همچنان ترافیک وجود دارد.

کد خبر 563628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.