اسکان ۷۷ هزار مسافر در مدارس اصفهان/۳ استان رکورددار اسکان نوروزی

معاون رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان از ازدحام جمعیت ستادهای اسکان مسافران نوروزی در روزهای نخست تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: از بیست و ششم اسفندماه که پذیرش مسافران آغاز شد تاکنون بیش از ۷۷ هزار مسافر در استان اسکان یافته تند.

علیرضا عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال موضوع اسکان، به استان‌ها دیر اعلام شد، با انجام یک کار جهادی، تمام همکاران در نواحی و مناطق استان، رؤسای ادارات و معاونان به میدان آمدند و مدارس را آماده کردند.

وی با اشاره به آماده سازی ۲۰۰ مدرسه اصفهان در مرحله اول، افزود: در مرحله اول تعداد ۲۰۰ مدرسه در شهر اصفهان و ۲۰۰ مدرسه هم در دیگر مناطق استان تجهیز و آماده‌سازی شد.

آماده سازی ۷۴۳ مدرسه و ۵ هزار کلاس درس

معاون رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش استان اصفهان از ازدحام جمعیت در روز اول اسکان مسافران نوروزی در مدارس خبر داد و گفت: در این شرایط ناچار به افزایش ظرفیت مدارس شدیم، روزبه‌روز بر تعداد مدارس افزوده شد تا جایی که تاکنون در استان ۷۴۳ مدرسه و پنج هزار و ۶۰۰ کلاس درس برای تجهیز شد.

وی میزان استقبال مسافران نوروزی از مراکز اسکان را قابل توجه دانست و ادامه داد: استقبال از سفرهای نوروزی امسال غیرقابل پیش‌بینی بود و به نظر نمی‌رسید میزبان این تعداد گردشگر باشیم و آمار کشوری نیز نشان می‌دهد بیشترین اقامت فرهنگیان در استان‌های شیراز، اصفهان و خراسان رضوی ثبت شده است.

پذیرش ۷۷ هزار مسافر در استان

عابدی از پذیرش ۷۷ هزار مسافر نوروزی در ستادهای اسکان فرهنگیان استان خبر داد و گفت: از بیست و ششم اسفندماه که اسکان آغاز شد تا سوم فروردین ماه امسال قابل توجهی از اسکان داشتیم عمدتاً کسانی که به مدارس مراجعه می‌کنند فرهنگی هستند ولی گاهی کارکنان دولت و غیرفرهنگیان نیز مراجعه می‌کنند که اگر بتوانیم آنها را نیز پوشش می‌دهیم.

وی با اشاره به فعالیت ۴۱ پایگاه اسکان فرهنگیان در استان، خاطرنشان کرد: شش پایگاه از این تعداد در شهر اصفهان و بقیه در نواحی و مناطق دیگر استان قرار دارند، در مجموع به جز شهر اصفهان، میزان جمعیت و مسافران نوروزی در این شهرستان کاشان نیز بسیار زیاد بوده و ظرفیت مراکز اسکان هر شب، تکمیل شده و حتی در نمازخانه مدارس نیز اسکان مسافران انجام می‌شود.

تمام ظرفیت و تجهیزات آموزش‌وپرورش در اختیار مسافران نوروزی

معاون رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان نهایت ظرفیت و تجهیزات آموزش و پرورش را در اختیار مسافران دانست و افزود: با وجود کمبود تجهیزات و نیرو، سعی کردیم امکانات مدارس عقب‌تر از دو سال قبل و پیش از کرونا نباشد و همکاران در آموزش و پرورش با تمام توان و قوا مشغول فعالیت بودند که بتوانیم بهترین میزبانی را از مسافران نوروزی انجام دهیم.

عابدی از پایان اسکان در روز دوازدهم فروردین ماه خبر داد و گفت: اسکان از بیست و ششم اسفندماه آغاز شد و تا دوازدهم فروردین ادامه دارد از این زمان تا سیزدهم فروردین فرصت داریم که کلاس‌ها را برای بازگشت دانش‌آموزان آماده کنیم.

۶۰ کلاس در استان با امکانات ویژه

معاون رفاه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره شرایط بهداشتی مدارس، اظهار کرد: تا جای امکان، تجهیزات لازم و اقلام بهداشتی مایع دستشویی و مواد مربوط به بهداشت از سوی مدیران برای مدارس تهیه شده است فرش‌ها و پتوهای موجود در مدارس هم در صورتی که مسافری درخواست کرد، توزیع می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب مدارس دارای ساختمان و تجهیزات مناسب برای اسکان مسافران نوروزی، ادامه داد: مدارس به چند درجه تقسیم شدند، درجه ویژه مدارسی است که داخل کلاس‌ها تخت و یخچال و تلویزیون است که چیزی حدود ۶۰ کلاس در استان از شرایط ویژه برخوردارند.

عابدی عمده کلاس‌های اسکان مسافران را درجه الف دانست و گفت: در این کلاس‌ها فرش و یخچال در داخل کلاس قرار دارد اما تلویزیون در سالن است و به شکل مشترک استفاده می‌شود، در مدارس درجه ب داخل اتاق فقط فرش قرار دارد و یخچال و تلویزیون به شکل عمومی و مشترک استفاده می‌شود.

تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری

وی با اشاره به استفاده از مدارس اضطراری برای اسکان در نوروز امسال، امسال، خاطرنشان کرد: این مدارس که در گروه جیم یا اضطرار قرار می‌گیرند، برای موارد خاص و زمان‌هایی پیش‌بینی شده است که جمعیت زیادی متقاضی اسکان باشند و در چنین شرایطی، این کلاس‌ها در اختیار همکاران قرار می‌گیرد و مسافران نیز از زیرانداز یا پتوهایی که همراه خود دارند استفاده می‌کنند.

عابدی استفاده از تمرکز اسکان اضطراری را باعث ایجاد یک فضای امن برای مسافران دانست و ادامه داد: امیدواریم همکاران فرهنگی و مسافرانی که به اصفهان سفر می‌کنند سفر بی‌خطری داشته باشند و بتوانیم میزبان خوبی برای مسافران نوروزی در استان اصفهان باشیم.

کد خبر 563608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.