استقبال پرشور گردشگران نوروزی از کاشان

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته، نزدیک به ۹۰هزار مسافر از مناطق کاشان بازدید کردند، گفت: براساس آمار عوارضی اتوبان امیرکبیر، روزانه بیش از ۴۵هزار خودرو از منطقه کاشان تردد می‌کنند.

علی هاشمی‌طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای مدیریت و ارتقای شهرستان کاشان، حدود ۱۵ محور به ویژه در حوزه صنعت، میراث فرهنگی، گردشگری و کشاورزی سرلوحه و اولویت برنامه‌های کاشان است.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته نزدیک به ۹۰ هزار مسافر از مناطق کاشان بازدید کردند، گفت: براساس آمار عوارضی اتوبان امیرکبیر، روزانه بیش از ۴۵ هزار خودرو از منطقه کاشان تردد می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان با اشاره به بازدید مسافران نوروزی از بافت تاریخی کاشان، افزود: روزانه ۱۰ الی ۱۵ هزار مسافر از باغ فین بازدید می‌کنند.

وی درخصوص استقبال از مسافران با گلاب، گفت: کاشان آماده پذیرایی از دو میلیون گردشگر در فاصله زمانی عید نوروز تا پایان فصل گلاب‌گیری است و ستاد تسهیلات سفر با فعالیت ۱۰ کمیته تخصصی تلاش کرده است تا بعد از دو سال وقفه بتواند میزبانی مطلوبی از گردشگران داشته باشد.

هاشمی‌طاهری اضافه کرد: گشت‌های مشترکی از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، بهداشت، تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت برای نظارت بر واحدهای پذیرایی گردشگری و اقامتی در ایام نوروز تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: مرکزهای اقامتی با ظرفیت ۲۴۰۰ تخت و ۹۳ مدرسه با ظرفیت ۱۰۰۰ کلاس درس در قالب ستاد اسکان فرهنگیان بخشی از این برنامه‌ریزی است.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی فصل بهار و تعداد گردشگر در تعطیلات نوروزی، ۱۰ سوله ورزشی و تعدادی حسینیه برای شرایط اضطراری آماده اسکان مسافران نوروزی است؛ ضمن اینکه خانه‌های مسافر نیز برای اسکان گردشگران ساماندهی شده است.

کد خبر 563599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.