حمایت از تولید ملی و اشتغال‌زایی موجب رفاه اجتماعی می‌شود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: با حمایت از تولید ملی و داخلی، نرخ بیکاری در کشور کاهش می‌یابد و غرور ملی نیز افزایش خواهد یافت.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» اظهار کرد: امروزه کشور با مشکلات متعددی مواجه است؛ زیرا فناوری آن‌ها در اختیار بیگانگان است و برای عبور از آن‌ها، باید به فناوری‌های داخلی دست یابیم.

وی افزود: با توجه به وجود تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه غربی‌ها خصوصاً آمریکایی‌ها، باید با حمایت از دانش‌بنیان‌ها بتوان بسیاری از نیازهای کشورمان را در داخل تأمین کنیم و به بومی‌سازی فناوری بپردازیم.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی موجب ایجاد امید، رفاه اجتماعی و افزایش سرانه‌های خانوار می‌شود، ادامه داد: در واقع با حمایت از تولید ملی و داخلی، نرخ بیکاری در کشور کاهش می‌یابد و غرور ملی نیز افزایش خواهد یافت.

جوکار با بیان اینکه تحقق شعار سال، نیازمند عزم جدی دستگاه‌های متولی است، افزود: قوه مقننه در سال گذشته قانون حمایت از دانش بنیان‌ها و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار را تصویب کرد که امیدواریم این امر از سوی قوه مجریه، عملیاتی شود تا شاهد رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک با توجه به همدلی که در کشور میان مردم و مسئولان وجود دارد، در سال جاری می‌توان شاهد شکوفایی در همه عرصه‌ها خصوصاً اقتصادی بود.

کد خبر 563596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.