افزایش ۶۰درصدی ترددها/پیش‌بینی طوفان و محدودیت دید در محورهای استان اصفهان

رئیس پلیس راه استان اصفهان گفت: طی چند روز گذشته، ترددها در سطح راه‌های بیرون شهر استان اصفهان با افزایش ۶۰درصدی روبه‌رو بوده است. حدود ۹۰درصد تصادفات روزهای اخیر به علت قرار دادن خودرو در اختیار رانندگانی بوده است که تجربه رانندگی در راه‌های بیرون از شهر را نداشتند.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه محورهای خروجی و ورودی استان اصفهان سنگین است، اظهار کرد: در چند روز گذشته ترددها در سطح راه‌های بیرون شهر استان اصفهان با افزایش ۶۰ درصدی روبه‌رو بوده است.

وضعیت جوی نامساعد محورهای اصفهان تا روز جمعه

وی با بیان اینکه ترددها در حال انجام و راه‌ها باز است، افزود: طبق هشدار سازمان هواشناسی امروز و فردا به خصوص فردا (جمعه) وضعیت جوی وزش باد شدید، طوفان و محدودیت دید بر استان اصفهان حاکم است و با توجه به اینکه بازگشت تعدادی از مسافران در این دو روز انجام می‌شود، اطلاع‌رسانی حائز اهمیت ویژه‌ای است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه سایر استان‌های کویری نظیر یزد و کرمان نیز درگیر وضعیت جوی مذکور می‌شوند، ادامه داد: اطلاع‌رسانی‌ها به صورت ویژه در فضای مجازی باید در دستور کار قرار گیرد تا مسافران از وضعیت راه‌ها، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به خصوص طی روز جمعه در منطقه شرقی استان اصفهان، آگاه و با همکاری با پلیس راه از رخ دادن حوادث جلوگیری شود.

پرهیز از سبقت، انحراف به چپ و شتاب در رانندگی

وی گفت: شهروندان از سبقت و انحراف به چپ به خصوص در جاده‌های دو طرفه پرهیز کنند؛ چراکه ممکن است عواقب بدی به همراه داشته باشد. همچنین شتاب در رانندگی خطرناک و از عوامل حادثه‌ساز است. افراد به خاطر داشته باشند رانندگی و حتی توقف در راه‌ها جزئی از سفر محسوب می‌شود؛ بنابراین سعی کنند از این موقعیت‌ها نیز استفاده کنند.

۹۰ درصد تصادفات به علت قرار دادن خودرو در اختیار رانندگان بی‌تجربه

سرهنگ زارع با بیان اینکه یکی از عوامل آسیب‌زا قرار دادن خودرو در اختیار رانندگان بی‌تجربه بوده است، تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد تصادفات روزهای اخیر به علت قرار دادن خودرو در اختیار رانندگانی بوده است که تجربه رانندگی در راه‌های بیرون از شهر را نداشتند.

وی با بیان اینکه امید است بتوانیم امنیت ترافیکی راه‌های استان اصفهان را تأمین کنیم، خاطرنشان کرد: خواب‌آلودگی نیز یکی از عوامل حادثه‌ساز در محورهای استان اصفهان است که در صورت توجه نشدن به آن می‌تواند راننده و سرنشینان خودرو را دچار سانحه کند.

کد خبر 563592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.