عزت و افتخار جامعه اسلامی مرهون خون شهدا است

وزیر آموزش و پرورش گفت: عزت و افتخار نظام جمهوری اسلامی مرهون فداکارها و خون شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش ایمنا، یوسف نوری شامگاه چهارشنبه در جمع کاروان‌های راهیان نور در شلمچه، امنیت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون جانفشانی و ایثارگری‌های شهدا عنوان و اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی وقتی حاکمیت بر پایه تحقق اسلام و ارزش‌های معنوی باشد، جایگاه نظام در دنیا در والاترین مقام قرار دارد.

وی با بیان اینکه مقام شهید از بالاترین موهبت الهی بهره‌مند است، افزود: امروز قدرت شرق و غرب به ما التماس می‌کند و به رغم اینکه ۴۲ سال تحریم هستیم ولی آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که برای بازگشت به میز مذاکره سریع‌تر اقدام کنند اما نظام جمهوری اسلامی با رهبری بسیار مقتدر و با درایت و هوش و ذکاوت ایشان این مملکت را اداره می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هر کشور دیگری با این همه سختی‌های ناشی از تحریم‌ها دوام نمی‌آورد ولی رهبری مقتدر و حکیمانه نظام و مردم بسیار صبور، سخت‌کوش و لایق، این نظام را حفظ کردند.

وی ادامه داد: ما مطمئن هستیم شعاری که حضرت آقا برای امسال با عنوان تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین تعیین کردند، ما را به قله‌های دانایی خواهد رساند چرا که ما تاکنون به پیشرفت‌های قابل توجهی نیز رسیده‌ایم.

نوری تصریح کرد: آینده سازان مملکت ما به خصوص دانش آموزان با هدایت معلمان و همه اقشار و مسئولان آینده مملکت را بهتر از الان خواهند ساخت.

وی با تاکید بر جایگاه و اهمیت شهدای والامقام، ترویج و بسط فرهنگ ایثارگری در بین دانش آموزان کشور را به عنوان یک اولویت در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت کشور اعلام کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 563580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.