لوکزامبورگ میزبان بلوارهای دوچرخه‌سواری

مقامات شهر لوکزامبورگ، احداث هفت بلوار دوچرخه‌سواری را با اولویتی جدید اعلام کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، براساس این پروژه، دوچرخه‌ها اولویت بیشتری را نسبت به وسایل نقلیه موتوری در خیابان خواهند داشت. این اقدام به دنبال موفقیت یک پروژه آزمایشی است که از سال ۲۰۲۱ در این شهر اجرا می‌شود و گامی منطقی رو به جلو در جهت قطع وابستگی به خودروها است. بلوارهای دوچرخه‌سواری، یک پایلوت جالب از چگونگی تغییر قوانین ترافیکی محلی و ترویج تغییرات، بدون نیاز به زیرساخت‌های اضافی است.

اولین بلوارهای دوچرخه سواری در مارس ۲۰۲۱ در سه گذرگاه استراتژیک شهر که مسیرهای دوچرخه‌سواری اصلی را به هم متصل می‌کنند، افتتاح شد. بر اساس بیانیه شهرداری لوکزامبورگ، تعداد دوچرخه سوارانی که از این خیابان‌ها استفاده می‌کردند، در این دوران رو به افزایش رفت. اکنون، مقامات سعی می‌کنند از این موفقیت بهره‌برداری کنند و سرمایه را برای پذیرش گسترده‌تر روش‌های حمل و نقل پایدار تدارک ببینند.

افرادی که در این خیابان‌ها دوچرخه سواری می‌کنند، بر هر وسیله نقلیه موتوری اولویت دارند. آن‌ها می‌توانند از تمام عرض خط استفاده کنند و نمی‌توان از آن‌ها سبقت گرفت. در عین حال حداکثر سرعت مجاز در این خیابان‌ها، ۳۰ کیلومتر در ساعت است.

لوکزامبورگ میزبان بلوارهای دوچرخه‌سواری

مناطقی که این قوانین در آنجا اجرا می‌شود به وضوح با علائمی روی زمین و خیابان مشخص می‌شوند که ابتدا و انتهای یک بلوار دوچرخه‌سواری را نشان می‌دهد. البته نکته مهم این است که افراد دوچرخه‌سوار باید به خودروها اجازه دهند که در هنگام خروج از این مناطق، از کنار آن‌ها عبور کنند.

علاوه بر این، لوکزامبورگ سیستم چراغ راهنمایی دوچرخه سواری خود را گسترش خواهد داد و چراغ‌های نارنجی چشمک‌زن را در بخش‌هایی از شهر نصب خواهد کرد. به گفته مقامات، ایده داشتن یک سیستم ترافیکی مختص دوچرخه سواران به عنوان راهی برای کاهش اتلاف زمان دوچرخه‌سواران و رانندگان است.

جدا کردن چراغ‌های دوچرخه‌سواری از چراغ‌های راهنمایی خودروها، یک پروژه آزمایشی از سال ۲۰۲۰ بوده است و اکنون مقامات تصمیم گرفته‌اند آن را گسترش دهند تا بخش‌های بیشتری از شهر را پوشش دهند.

کد خبر 563577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.