برنامه شورای شهر منچستر برای بازگردانی کودکان از انزوای کرونا

اندکی توقف کنید و به کرونا بیندیشید، نصب زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری، ارائه رایگان دستورالعمل‌های بهسازی بناهای شهری و سخنرانی رئیس شورای شهر در دومین سالگرد آغاز قرنطینه کرونا، عناوین مهم بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هزاران کودک و نوجوان در منچستر می‌توانند طی تعطیلات «عید پاک» در برنامه شورای شهر شرکت کنند و از فعالیت‌های تفریحی و وعده‌های غذایی رایگان بهره‌مند شوند. شورای شهر منچستر، طیف گسترده‌ای از برنامه‌های متنوع را در این برنامه گنجانده است و برای کمک به حفظ سطح انرژی و اطمینان از سلامت شرکت‌کنندگان، در هر جلسه از این برنامه، میان‌وعده‌های سالم بین کودکان و نوجوانان حاضر تقسیم می‌کند.

هدف اصلی شورا از این طرح، این است که در کنار بازگردانی کودکان از انزوای ناشی از شرایط دشوار کرونا طی دو سال اخیر، اطمینان حاصل کند که در طول تعطیلات، هیچ کودک تحت پوششی گرسنه نخواهد ماند. حدود ۳۱ هزار کودک و نوجوان در شهر منچستر وجود دارند که از مزایای مربوط به وعده‌های غذایی رایگان مدارس بهره‌مند می‌شوند.

شورای شهر منچستر، هم‌زمان با برگزاری این برنامه به برگزاری کمپین «۲۰۲۲، سال ما» نیز اقدام کرده است که طی آن از نهادهای سراسر شهر می‌خواهد نیازهای کودکان و نوجوانان را سرلوحه برنامه‌ریزی‌های خود در همه حوزه‌های زندگی شهری قرار دهند و دنیا را از دید آن‌ها نگاه کنند. شورا از کسب‌وکارها، سازمان‌های فرهنگی، ارائه‌دهندگان خدمات اوقات فراغت، مغازه‌دارها، اپراتورهای حمل‌ونقل و سایرین می‌خواهد از کودکان و نوجوانان شهر حمایت کنند و با به‌کارگیری تمام تلاش خود، دریابند چه کاری می‌توانند انجام دهند تا به این اقشار آینده‌ساز جامعه کمک کنند شاد و سالم باشند، فرصت‌هایی برای خوب زندگی کردن به‌دست آورند و تجربیاتی کسب کنند که برای بازیابی زمان از دست رفته در طول همه‌گیری کرونا و موفقیت در زندگی آینده به آن‌ها کمک می‌کند.

لیدز؛ اندکی توقف کنید و به کرونا بیاندیشید

بیست‌وسوم مارس «روز ملی تأمل» نام دارد که توسط مؤسسه خیریه «ماری کوری» سازماندهی شده است. این روز فرصتی برای تأمل درباره فقدان‌های دسته‌جمعی، حمایت از بازماندگان مصیبت‌ها و افرادی که عزیزان خود را از دست داده‌اند و اعلام امیدواری نسبت به داشتن آینده‌ای بهتر محسوب می‌شود. شورای شهر لیدز، در روز ملی تأمل از مردم سرتاسر شهر خواست که اندکی مکث داشته باشند و درباره تأثیرات ناشی از کووید -۱۹ در سال گذشته بر زندگی خود و مردم سراسر جهان فکر کنند.

یکی از اعضای شورای شهر لیدز در این زمینه گفت: «شکی نیست که کووید -۱۹ تأثیر بسیاری بر زندگی همه ما داشته است. روز ملی تأمل نیز فرصتی فراهم می‌کند که مکث کنیم و درباره فقدان بی‌سابقه و اندوه دردناک ناشی از این بیماری فکر کنیم که بسیاری از مردم جهان با تمام وجود آن را تجربه کردند یا در آینده تجربه خواهند کرد.»

برنامه شورای شهر لیدز برای روز ملی تأمل شامل سکوت دسته‌جمعی به مدت یک دقیقه رأس ساعت ۱۲ ظهر و تشویق مردم به رعایت این سکوت، گردهم آمدن برای گرامی‌داشت عزیزان درگذشته و غلبه بر چالش‌های ناشی از این فقدان، نورپردازی ساختمان مدنی شهر به رنگ زرد در طول شب و راه‌اندازی یک کافه مرگ مجازی توسط انجمن سوگواری لیدز بین ساعت‌های سه تا چهار بعدازظهر بود که فضایی اختصاصی برای تشویق ساکنان به صحبت درباره مرگ و فقدان در یک محیط آرام فراهم آورد.

تورنتو؛ نصب زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری

شورای شهر تورنتو با انتشار گزارش «طرح شبکه دوچرخه‌سواری: ایجاد زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری ۲۰۲۲» شامل برنامه سه ماهه اول سال و به‌روزرسانی پروژه توسعه شبکه‌های دوچرخه‌سواری ActiveTO از سال گذشته، برنامه خود را برای توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در سال جاری به اطلاع عموم رساند. این برنامه دربردارنده توصیه‌هایی برای توسعه، اتصال و بازسازی بخش‌هایی از شبکه دوچرخه‌سواری شهر، مطابق با استراتژی اقدامات اقلیمی شورای شهر و برنامه ایمنی جاده‌ای آن است.

پروژه‌های شورای شهر تورنتو که برای پیاده‌سازی در فاصله زمانی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است، دنبال‌کننده یک رویکرد خیابانی کامل شامل بهبود ایمنی دوچرخه‌سواران، عابران‌پیاده و رانندگان وسایل نقلیه موتوری است و شامل دوچرخه‌سواری محافظت‌شده، گسترش حاشیه‌ها، ایجاد پیاده‌روهای جدید، نصب سیگنال‌های نو، خطوط پیچ اختصاصی و سایر زیرساخت‌های لازم برای خطوط وسایل نقلیه موتوری می‌شود.

وست‌مینستر؛ ارائه رایگان دستورالعمل‌های بهسازی بناهای شهری

شورای شهر وست‌مینستر، توصیه‌ها و دستورالعمل‌های لازم مربوط به بازسازی بناها در راستای سازگاری با محیط‌زیست را با هزینه‌ای بسیار پایین در اختیار صاحبان تاریخی‌ترین ساختمان‌های سراسر شهر قرار می‌دهد و به‌عنوان بخشی از دستورالعمل سبز خود برای مقابله با وضعیت اضطراری تغییرات آب‌وهوایی، هزینه‌های مشاوره اولیه برای صاحبان خانه‌های تاریخی فهرست‌شده در لیست دارایی‌های خود را بسیار کاهش داده است.

شورای شهر ساختار جدیدی برای هزینه‌های ثابت ایجاد کرده است که بنا بر آن، خانوارهایی که قبل از درخواست‌های پرهزینه کامل برای بهسازی بنای خود به دنبال مشاوره هستند، تنها ۳۰۰ پوند شامل مالیات بر ارزش افزوده پرداخت خواهند کرد. این هزینه در لیست‌های اولیه یک‌هزار و ۲۲۴ پوند برای ساختمان‌های لیست‌شده در فهرست دارایی و ۳۷۲ پوند برای مشاوره در زمینه سایر ساختمان‌ها بود. بدین‌ترتیب هر یک از ساکنان وست‌مینستر که بخواهد در بعضی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین ساختمان‌های ناحیه اصلاحات خاصی ایجاد کند، صدها پوند پس‌انداز خواهد کرد.

لندن؛ سخنرانی رئیس شورای شهر در دومین سالگرد آغاز قرنطینه کرونا

رئیس شورای شهر لندن در سالروز آغاز قرنطینه‌های کرونایی در این شهر که «روز ملی تأمل» نام‌گذاری شده است، به گرامی‌داشت تمام اقشار درگیر با این بیماری سخت پرداخت و گفت: «پس از گذشت دو سال از شروع اولین قرنطینه ناشی از کووید -۱۹، امروز یاد میلیون‌ها تن از عزیزانی را گرامی می‌داریم که در مسیر مواجه با این بیماری دچار سختی شدند یا جان خود را از دست دادند. مردم سراسر پایتخت با فقر، انزوا و مشکلات سلامتی جسم و روان دست‌وپنجه نرم می‌کنند که با وقوع بیماری سرسخت و تنش‌زای کووید -۱۹ آغاز یا تشدید شده است. جا دارد در این روز از تلاش‌های کارکنان منطقه‌های لندن، خدمات بهداشت ملی (NHS)، داوطلبان و سایر کارکنان کلیدی مشغول در هر بخشی از شهر که برای مراقبت و حمایت از جامعه در این شرایط چالش‌برانگیز پیش قدم شدند تشکر کنم.»

رئیس شورای شهر لندن در ادامه پاسخ باورنکردنی لندن به همه‌گیری کووید -۱۹ را ناشی از حمایت جوامع، دولت‌های محلی، وزارت بهداشت، بخش خدمات اضطراری و کمک‌های داوطلبانه مردمی از یکدیگر در راستای حفظ روند ارائه خدمات حیاتی و ایجاد بخش‌های ارائه خدمات جدید در کوتاه‌مدت دانست و تأکید کرد: «همان‌طور که به آینده می‌نگیرم، مصمم هستیم تا آنچه از رویدادهای دو سال اخیر آموخته‌ایم را به کار بگیریم تا منطقه‌ها و جوامع خود را بهبود ببخشیم و روابطمان را تقویت کنیم.»

کد خبر 563552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.