نوجوانان هندبالیست کشورمان بر فراز قله آسیا/صید نخستین مدال طلای هندبال بانوان

تیم‌ملی هندبال نوجوانان دختر ایران با اقتدار به مقام قهرمانی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ایستادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ادامه تاریخ‌سازی‌های بانوان ورزشکار و ملی‌پوش کشورمان در سال‌های اخیر خصوصاً یک‌سال گذشته، تیم‌ملی هندبال نوجوانان دختر ایران با حضور در رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا به میزبانی قزاقستان، فراتر از حد انتظارات ظاهر شد و در نخستین روزهای سال ۱۴۰۱، افتخار بزرگی برای جامعه ورزشی و هندبال ایران خلق کرد.

دختران ایران به‌دنبال هدف‌های خودشان پا به شهر آلماتی قزاقستان گذاشتند و در نخستین دیدارشان در این تورنمنت، ازبکستان را با نتیجه ۴۴ بر ۳۵ شکست دادند و به اولین بردشان دست پیدا کردند.

تیم‌ملی هندبال نوجوانان در بازی دومش مقابل قزاقستان میزبان به میدان رفت و در نهایت شیر دختران ایران در آن دیدار توانستند با نتیجه ۲۰ بر ۱۹ قزاقستان را از پیش رو بردارند و مدال خود را در این رویداد آسیایی قطعی کنند.

در جریان مسابقات قهرمانی آسیا تیم‌ملی هندبال نوجوانان کشورمان در بازی سوم، با نتیجه ۲۵ بر ۲۴ مقابل هند به پیروزی رسید و برای نخستین‌بار در تاریخ هندبال ایران، جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۲ را به‌دست آورد.

اما حس شیرین پیروزی‌های ایران پایان‌یافتنی نبود. دختران تسلیم‌ناپذیر کشورمان به صعود تاریخی قناعت نکردند و تیم‌ملی هندبال نوجوانان دختر ایران با پیروزی مقابل سوریه تاریخ‌ساز شد و نخستین مدال طلای هندبال بانوان ایران را به‌دست آورد.

دختران افتخارآفرین هندبال نوجوانان ایران در برابر سوریه نیمه‌نخست را با پیروزی ۱۷ بر هشت به پایان رساندند و نتیجه نهایی با برتری ۳۶ بر ۲۱ به‌سود تیم‌ملی کشورمان خاتمه یافت. این نخستین مدال طلای بانوان ایران در تاریخ هندبال ایران به شمار می‌آید و قطعاً تا سال‌ها در اذهان تمامی مردم ایران باقی خواهد ماند.

به گزارش ایمنا، رقابت‌های هندبال قهرمانی نوجوانان دختر آسیا از بیست و هفتم اسفندماه تا پنجم فروردین‌ماه به میزبانی آلماتی قزاقستان و با حضور پنج تیم ایران، قزاقستان، هند، ازبکستان و سوریه در آلماتی قزاقستان برگزار شد.

کد خبر 563524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.