علائم بیماری کووید-۱۹ در میان افراد واکسینه شده چیست؟

علائم بیماری کووید-۱۹ در میان افراد واکسینه شده شامل سرفه‌های مداوم، تنگی نفس، درد قفسه سینه، تب و از دست دادن حس بویایی و چشایی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که واکسن کرونا خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، البته خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را به صورت کامل از بین نمی‌برد. بنابراین ممکن است افراد واکسینه شده نیز به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند و علائم مربوط به آن را تجربه کنند، در ادامه به بررسی علائم بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه شده می‌پردازیم:

آیا افراد واکسینه شده به بیماری کووید -۱۹ مبتلا می‌شوند؟

گروهی از محققان به منظور بررسی علائم بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه شده، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، هزار فرد مبتلا به سویه دلتا که به صورت کامل واکسینه شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد واکسینه شده نیز علائم خفیف تا متوسط بیماری کووید -۱۹ را تجربه کردند.

علائم بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه شده چیست؟

کووید -۱۹ یک بیماری تنفسی است که می‌تواند دیگر قسمت‌های بدن را نیز تحت تأثیر قرار دهد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که شایع‌ترین علائم تنفسی در میان افراد کاملاً واکسینه شده شامل سرفه‌های مداوم، گلودرد، آب‌ریزش بینی، عطسه، تنگی نفس، درد قفسه سینه و خس‌خس سینه می‌شود.

تب، یکی از رایج‌ترین علائم بیماری کووید -۱۹ و اولین علامتی است که بیشتر بیماران آن را تجربه می‌کنند. به طور کلی، افزایش دمای بدن یا تب زمانی رخ می‌دهد که یک ویروس یا باکتری به بدن حمله کند، هنگامی که سیستم ایمنی بدن از انسان‌ها در برابر عوامل خارجی محافظت می‌کند، علائمی مانند تب پدیدار می‌شود. با وجود این که تب یکی از علائم رایج بیماری کووید -۱۹ است، اما ممکن است همه بیماران آن را تجربه نکنند.

اختلال در حس بویایی و چشایی نیز یکی از علائم رایج بیماری کووید -۱۹ است، افرادی که به سویه دلتا ویروس کرونا آلوده می‌شوند، بیشتر از دیگران درگیر این مشکل می‌شوند. متخصصان اعلام کرده‌اند که کرونای طولانی مدت نیز بر سیستم بویایی افراد تأثیر می‌گذارد و آن را مختل می‌کند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویروس کرونا بر قسمتی از مغز بیماران تأثیر می‌گذارد که مسئول حس بویایی و چشایی است، به همین دلیل افراد پس از مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ حس بویایی و چشایی خود را از دست می‌دهند.

آیا دریافت دوز تقویت‌کننده واکسن کرونا مؤثر است؟

به نظر می‌رسد که با پدیدار شدن سویه‌های جدید ویروس کرونا، ایمنی ایجاد شده ناشی از دریافت واکسن‌ها یا عفونت طبیعی کاهش پیدا می‌کند. با وجود این که سویه امیکرون ویروس کرونا باعث بروز علائم خفیف بیماری کووید -۱۹ می‌شود، اما افراد زیادی را در دوره زمانی کوتاهی درگیر کرده است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که میزان تأثیرگذاری واکسن کرونا با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند، بنابراین لازم است افراد مسن و کسانی که معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ هستند، دوزهای تقویت‌کننده واکسن را دریافت کنند.

کد خبر 563515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.