۳ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
"وشاق" ثبت ملی شد

سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز در خصوص قلعه وشاق گفت: محوطه قدیمی وشاق یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های فرقه اسماعیلیه در فلات مرکزی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز سوم فروردین جمع کثیری از شهروندان دوست دار طبیعت و محیط زیست نطنزی به صورت دسته جمعی و خانوادگی در جشن ثبت ملی قلعه وشاق شرکت کردند.

هدف از این همایش رساندن صدا و مطالبات خود به گوش مسئولان حفاظت محیط زیست کشور جهت صیانت از این قلعه قدیمی و باارزش و ممانعت از تخریب معادن و حفظ طبیعت بکر و زیبای نطنز است.

در کوه گشت امروز اعضای شورای اسلامی شهر نطنز و طرق رود و روستای اوره و ویشته و جزن حضور داشتند.

حسین یزدانمهر، سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز در خصوص قلعه وشاق اظهار کرد: محوطه قدیمی وشاق یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های فرقه اسماعیلیه در فلات مرکزی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: آثار تاریخی این قلعه تاریخی به‌صورت دیواره سنگی ممتد بر فراز یال کوه به‌طول چند کیلومتر به‌صورت منقطع از ابتدای دره سمت روستای "اوره" آغاز و تا قله ادامه دارد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی نطنز افزود: آثار برج‌های دیده‌بانی و سازه‌های سنگی به‌صورت پلان اتاق، اصطبل، آب انبار، آسیاب و کمین‌گاه‌ها در نقاط مختلف این دره قابل رؤیت است.

به گزارش ایمنا، کوه "وشاق" که قلعه و محوطه تاریخی وشاق در دامنه و قله آن قرار دارد، از ارتفاعات شمالی رشته کوه کرکس و از شگفت‌انگیزترین و زیباترین موقعیت‌های طبیعی شهرستان نطنز است. این کوه از سمت شمال و غرب به کوشک و شکارگاه صفوی عباس‌آباد و از شرق نیز بر روستای "اوره" و شهر نطنز از سمت جنوب به کوه "خدا" یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد طبیعی مشرف است.

کد خبر 563513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.