تاثیر همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ بر افزایش مرگ‌ومیرهای ناشی از سرطان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بسیاری از برنامه‌های غربالگری سرطان به دلیل شیوع بیماری کووید-19، هنوز به حالت عادی بازنگشته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی میزان تأثیرگذاری همه‌گیری کرونا بر افزایش مرگ‌ومیرهای ناشی از سرطان، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از ۷۰۰ مرکز سرطان در آمریکا را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در ژانویه سال ۲۰۲۱، یک سال پس از ظهور بیماری کووید -۱۹، اکثر آن‌ها هنوز تعداد غربالگری قبل از پاندمی خود را بازیابی نکرده است. متخصصان اعلام کرده‌اند که در این صورت، مرگ‌ومیر ناشی از سرطان ممکن است در دهه آینده به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند. آزمایش‌های غربالگری می‌تواند سرطان‌های رایج مانند سرطان سینه، سرطان دهانه رحم، سرطان روده بزرگ و سرطان ریه را در زمانی که هنوز در مراحل اولیه و قابل درمان هستند، تشخیص دهد و مانع پیشرفت آن شود.

غربالگری هنگامی انجام می‌شود که افراد فاقد علائم و نشانه‌های سرطان باشد، هدف از این کار تشخیص به موقع سرطان است. در بسیاری از موارد، سرطان پیش از ظهور علائم بیماری گسترش یافته است، در این صورت غربالگری می‌تواند مانع پیشرفت بیماری شود. به گفته محققان، غربالگری سرطان جان بسیاری از افراد را نجات می‌دهد، هم اکنون نیز زمان آن فرارسیده است که هر شخصی که غربالگری معمول خود را به تأخیر انداخته است، آن را در لیست کارهای ضروری خود قرار دهد.

کد خبر 563511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.