تاثیر داروی آسترازنکا بر زیرسویه‌های امیکرون

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که داروی کرونا آسترازنکا، بر زیرسویه‌های امیکرون موثر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داروی AZD7442 با نام تجاری Evusheld که توسط شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی آسترازنکا تولید شده است، ترکیبی از دو نوع آنتی‌بادی انسانی است که می‌تواند با اتصال به پروتئین‌های سطحی ویروس، از اتصال به سلول‌های انسانی و بیماری‌زایی ناشی از آن جلوگیری کند.

شرکت آسترازنکا به صورت رسمی اعلام کرد که داروی کرونا مبتنی بر آنتی‌بادی این شرکت که برای جلوگیری و درمان بیماری کووید -۱۹ کاربرد دارد، می‌تواند علیه سویه امیکرون و زیرسویه BA.2 این ویروس عمل کند. نتایج بررسی‌های انجام شده روی موش‌ها نشان می‌دهد که داروی کرونا می‌تواند بار ویروسی مشاهده شده در نمونه‌های گرفته شده از ریه موش‌ها را کاهش دهد.

میزان تأثیرگذاری داروی کرونا آسترازنکا بر سه زیرسویه امیکرون بررسی و مشخص شده است که این دارو، می‌تواند التهاب ریه را کاهش دهد. التهاب ریه یکی از مهم‌ترین و خطرناک‌ترین عوارض ناشی از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ است. محققان معتقدند که این دارو می‌تواند تا یک هفته پس از ابتلاء، مانع پیشرفت علائم شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اخیراً اعلام کرده است که تعداد مبتلایان به بیماری کووید -۱۹ در سطح جهان رشد چشمگیری داشته است، سویه امیکرون و زیرسویه BA.2 نیز به عنوان عامل اصلی افزایش تعداد مبتلایان در نظر گرفته شده است؛ زیرا قدرت انتقال‌پذیری بالایی دارد. با وجود تزریق دوزهای متعدد واکسن کرونا در کشورهای مختلف، داروهای ضدکرونا می‌توانند نقش مهم و اساسی در مبارزه با بیماری کووید -۱۹ و کاهش مرگ و میر ناشی از آن داشته باشد.

کد خبر 563510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.