مجموعه انتظامی کشور در آمادگی کامل/استان اصفهان موفق در اجرای طرح نوروزی

رئیس بازرسی انتظامی کشور گفت: مجموعه انتظامی کشور با آمادگی کامل دو مأموریت مهم مدیریت و کنترل ترافیکی و کنترل جرائم را در ایام نوروز دنبال می‌کند و استان اصفهان، علی‌رغم مواجه شدن با حجم زیادی از مسافران نوروزی، یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح نوروزی محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مهدی معصوم‌بیگی در حاشیه سفر به استان اصفهان با تبریک سال نو، اظهار کرد: مجموعه انتظامی کشور در آمادگی کامل قرار دارد و دو مأموریت خطیر مدیریت و کنترل ترافیکی و کنترل جرایم با اولویت سرقت را دنبال می‌کند. برنامه‌ریزی‌های دقیق و تخصصی برای هر دو موضوع مذکور، توسط ستاد انتظامی کشور انجام، دستورالعمل‌های مربوطه تهیه، تدوین و ابلاغ و در سطح کشور اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه انتظامی کشور همه ظرفیت‌های خود را با تمام امکانات به کار گرفته است و با همکاری سایر دستگاه‌ها در راستای انجام این مأموریت‌های مهم تلاش می‌کند، افزود: طبق آمارهای موجود هر دو مأموریت خطیر نوروزی در سطح کشور با موفقیت در حال انجام است. در حوزه کنترل سرقت بسیاری از مؤلفه‌ها با کاهش خوبی روبه‌رو هستند و در برخی مؤلفه‌ها، تلاش بیشتری باید صورت گیرد؛ همچنین نقش افراد جامعه در کمک به خادمان خود در انتظامی کشور بی‌بدیل و مهم است.

پلیس با قوت در کنار مردم است

رئیس بازرسی انتظامی کشور با اشاره به حضور گشت‌های آشکار و پنهان نیروی انتظامی، تصریح کرد: پلیس با قوت در کنار مردم است و در حوزه‌های ترافیکی و جرایم به ویژه جرم سرقت در ایام نوروز همه توان خود را به کار بسته است. در حوزه کنترل ترافیک نیز علی‌رغم اینکه با افزایش قابل توجه سفرها روبه‌رو بوده‌ایم، همه همکاران برای خدمت‌رسانی در جاده‌ها حضور دارند.

وی افزود: گاه فرصت‌های وقوع و ارتکاب جرم را خود افراد در اختیار مجرمان قرار می‌دهند؛ به عنوان مثال مقدار زیادی طلا و پول نقد را در منازل خود نگهداری می‌کنند درحالی‌که بارها توصیه شده است طلا و پول نقد بیش از حد لازم به صندوق امانات بانک‌ها سپرده شود.

افزایش سفرهای ریلی و هوایی

سردار معصوم‌بیگی اضافه کرد: سفرهای ریلی با افزایش ۱۲۰ درصدی و سفرهای هوایی با افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی روبه‌رو بوده است و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سفرها در امنیت کامل، نظم و انضباط و حضور فعال پلیس در حال انجام است.

وی با بیان اینکه خدمت‌گزاری چندساله به مردم ولایی، شهیدپرور، فهیم و با فرهنگ اصفهان، افتخاری برای بنده بود، ادامه داد: از رسانه ملی که در این ایام کنار پلیس بوده و با اطلاع‌رسانی‌های لازم به پلیس یاری رسانده است، تقدیر می‌شود.

آغاز طرح نوروزی از ابتدای اسفندماه

رئیس بازرسی انتظامی کشور با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم از یک تا دو ماه قبل آغاز شده و طرح نوروزی از ابتدای اسفندماه شروع به کار کرده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌های خوبی که در انتظامی استان اصفهان انجام شده، وضعیت خوبی در استان اصفهان حاکم است.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان با برنامه‌ریزی‌های خوبی که در سطح جاده‌ها، درون شهر و خدمات انتظامی انجام شده است، علی‌رغم مواجه شدن با حجم زیادی از مسافران نوروزی، یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح نوروزی محسوب می‌شود و طبق بررسی‌های میدانی و گزارش‌های دریافتی از سامانه‌ها، وضعیت انتظامی این استان مطلوب و در طرح نوروزی موفق عمل کرده است.

کد خبر 563501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.