بهترین اتفاق سال ۱۴۰۰ پرچمداری برای کاروان المپیک بود!

«بهترین اتفاق، بدون شک مربوط به پرچمداری در المپیک توکیو برای کاروان کشورم بود؛ بدترین اتفاق را یادم نیست که چه بود، معمولاً سعی می‌کنم اتفاق‌های بد و نکات منفی را از ذهنم حذف کنم و همواره با امید به جلو نگاه کنم.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، در ابتدای گفت‌وگوهای نوروزی سال ۱۴۰۱، با «هانیه رستمیان» عضو تیم ملی تیراندازی زنان کشورمان، به گفت‌وگو نشسته‌ایم که خواندن آن خالی از لطف نیست. رستمی که از ۱۲ سالگی تیراندازی را شروع کرده، افتخارات زیادی در کارنامه پر بار ورزشی خود دارد و رقابت‌های زیادی را تجربه کرده است؛ او حتی در مسابقات قهرمانی جهان هند ۲۰۱۹ با کسب مدال برنز، نخستین مدال تاریخ زنان را در تپانچه گرفت و تاریخ‌ساز شد.

در المپیک ٢٠٢١ توکیو، این دختر توانمند کشورمان از کسب مدال تیمی و انفرادی باز ماند، اما از عملکردش راضی بود. تیم میکس تپانچه بادی ایران با ترکیب جواد فروغی و هانیه رستمیان در مرحله نیمه نهایی میکس تیم بازی‌های المپیک با رکورد ٣٨٢.١۴ در رده پنجم قرار گرفت و ملی‌پوشان کشورمان از کسب مدال بازماندند. فروغی با کسب ١٩٧ امتیاز بیشتر از تمام تیراندازان در مرحله نیمه نهایی امتیاز گرفت؛ اما به دست آوردن ١٨۶ امتیاز توسط هانیه رستمیان باعث شد تا تیم میکس ایران با تنها دو اختلاف امتیاز نسبت به صربستان، شانس رسیدن به مسابقه رده‌بندی را از دست دهد. در ادامه گفت‌وگوی کماندار کشورمان را می‌خوانید:

سال ۱۴۰۰ را چگونه دیدید؟

شخصاً اتفاقات خوبی را تجربه کردم، مسابقات مختلفی از جمله المپیک را پیش رو داشتم؛ همچنین این افتخار نصیبم شد تا پرچمدار کاروان المپیک کشورم باشم که اتفاق بسیار خوبی برای من بود و نتایج خوبی را نیز کسب کردم. طبیعتاً هدف و آرزوی هر ورزشکاری، حضور در رقابت‌های المپیک است که موفق شدم در سال ۱۴۰۰ به این مهم دست پیدا کنم.

در سال ۱۴۰۰ به هدف‌های خود رسیدید؟

تا حدودی می‌توانم به این پرسش، پاسخ مثبت بدهم؛ با وجود اینکه در مسابقات المپیک نتوانستم به هدفم که کسب مدال بود دست پیدا کنم، اما با این حال از خودم راضی بودم. مهم آن تجربه‌ای بود که در این رقابت‌ها به دست آوردم که قطعاً در آینده به من کمک خواهد کرد تا در بازی‌های بعدی، موفق‌تر عمل کنم‌.

بهترین اتفاق سال ۱۴۰۰، پرچمداری برای کاروان المپیک بود!


بهترین و بدترین اتفاقی که برای شما در سال ۱۴۰۰ رخ داد چه بود؟

بهترین اتفاق، بدون شک مربوط به پرچم‌داری در المپیک توکیو برای کاروان کشورم بود. بدترین اتفاق را حقیقتاً یادم نیست که چه بود؛ معمولاً سعی می‌کنم اتفاقات بد و نکات منفی را از ذهنم حذف و همواره با امید به جلو نگاه کنم.

هدف شما برای سال ۱۴۰۱ چیست؟

امسال، می‌تواند یکی از مهم‌ترین سال‌های ورزشی در زندگی من باشد، چون مسابقات مهمی در پیش است؛ بازی‌های آسیایی هانگژو، یکی از آن‌ها محسوب می‌شود؛ بعد از این رقابت‌ها، برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ باید به میدان بروم که در حال برنامه‌ریزی دقیقی هستم. تمام تلاشم را به کار می‌گیرم که بتوانم با آمادگی کامل در رقابت‌ها شرکت کنم و نتایج خوبی نیز کسب کنم.

بهترین اتفاق سال ۱۴۰۰، پرچمداری برای کاروان المپیک بود!

چه توصیه‌ای برای کسانی که دوست دارند موفق شوند، دارید؟

اول باید هدفشان را مشخص کنند؛ اینکه می‌خواهند چه کاری انجام دهند و به چه چیزی برسند و برای آن هدف، حتماً برنامه‌ریزی داشته باشند؛ قطعاً با تلاش و برنامه‌ریزی است که انسان موفق می‌شود. هرگز نباید ناامید شد؛ با امید و هدف، برنامه‌ریزی و تلاش، قطعاً نتایج دلخواه حاصل می‌شود.

در خصوص سال جدید و دیگر مسائل اگر پیامی به مردم کشورمان دارید می‌توانید از این تریبون به گوششان برسانید

سال جدید را به همه مردم عزیز کشورم تبریک می‌گویم؛ امیدوارم سالی پر از سلامتی و خوشحالی و اتفاقات خوب، پیش روی همه باشد. آرزو می‌کنم که همه مردم با سلامتی و دل خوش، به زندگی خود ادامه دهند و امسال، آخرین سالی باشد که کرونا در کشور ما میهمان است.

به عنوان پرسش پایانی، برنامه شما برای تعطیلات سال جدید چیست؟

هفته اول عید را در کنار خانواده هستم و از ششم فروردین، وارد اردو می‌شوم؛ چون شانزدهم همین ماه برای مسابقات جهانی به برزیل اعزام می‌شویم؛ هرچند هنوز هیچ چیزی قطعی نیست، اما در حال برنامه‌ریزی برای شرکت در رقابت‌های کشور برزیل هستیم.

گفت‌وگو از علی سرفراز _ خبرنگار سرویس ورزش ایمنا

کد خبر 563489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.