بازار اصفهان آرام است/ عرضه گسترده کالاهای اساسی

معاون اقتصادی استاندار اصفهان با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین و توزیع کالاهای اساسی در استان اصفهان وجود ندارد، گفت: گزارشات ستاد بازرسی استان حاکی از آرامش بازار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیررضا نقش، امروز _چهارشنبه سوم فروردین‌ماه_ در بازدید از ستاد بازرسی تنظیم بازار استان اصفهان، اظهار کرد: در اصفهان کمتر شاهد برخوردهای سلبی در نظارت‌ها بودیم.

وی افزود: معیشت مردم یکی از اولویت‌های دولت سیزدهم است و باید اقدامات لازم انجام شود تا در تأمین کالاهای اساسی برای مردم مشکلی به وجود نیاید.

قیمت مصوب در اصفهان رعایت می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: بسیاری از کالاهای اساسی در اصفهان به وفور تولید می‌شود. سامانه توزیع در اصفهان به خوبی عمل می‌کند؛ البته برخی سوءاستفاده‌ها انجام شده است، اما مدیریت استان توانست قیمت مصوب را در استان اصفهان حفظ کند.

مشکلی در تأمین مرغ وجود ندارد

نقش اضافه کرد: دیگر تفاوتی بین مرغ دولتی و آزاد وجود ندارد و مرغ تک نرخی شده، این کار با حذف واسطه‌ها توسط دولت انجام شده است. همچنین بیش از چهار هزار تن مرغ منجمد در انبارها ذخیره شده و مشکلی در تأمین مرغ وجود ندارد.

فعالیت ۲۵۰ تیم بازرسی در استان

وی در ادامه گفت: طرح تشدید نظارت‌ها بر بازار و کنترل قیمت‌ها در عید نوروز از پانزدهم اسفندماه ۱۴۰۰ شروع شده و تا پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. در این طرح تیم‌های نظارتی چندین برابر شده است و اکنون بیش از ۲۵۰ تیم نظارتی در سطح استان اصفهان بر توزیع کالاها نظارت می‌کنند.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان تاکید کرد: تیم‌های نظارتی شامل تیم‌های تخصصی سازمان جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات، بسیج بازرسی اصناف بوده و تیم‌های مشترکی هم در این بین تشکیل شده است. این تیم‌ها هر روز بازرسی و نظارت بر قیمت‌ها و توزیع کالاهای اساسی را انجام داده و برای بازرسی نان هم تیم تخصصی جداگانه تشکیل شده است.

بازار اصفهان آرام است/ عرضه گسترده کالاهای اساسی

تشدید نظارت‌ها در ماه رمضان هم ادامه می‌یابد

نقش اضافه کرد: با توجه به مسافرپذیربودن اصفهان، تلاش شده مشکلی در توزیع کالاهای اساسی ایجاد نشود. اقدامات لازم برای ذخایر و توزیع اقلامی همچون میوه، گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج و شکر انجام شده است.

وی ادامه داد: در تلاشیم تا در ماه رمضان که معمولاً تقاضا در بازار افزایش می‌یابد، این طرح ادامه یابد. گزارشاتی هم که تاکنون ارسال شده حاکی از بازار آرام و وفور اقلام است.

مشکلی در تأمین و توزیع میوه وجود ندارد

معاون اقتصادی استاندار اصفهان گفت: هیچ مشکلی در تأمین و توزیع میوه وجود نداشته و به اندازه نیاز خانواده‌ها میوه با قیمت مصوب عرضه شده است. همچنین کشتارگاه‌ها به صورت شیفت در ایام تعطیل فعالیت می‌کنند و مشکلی در تأمین مرغ وجود ندارد.

نقش اضافه کرد: عموم صنوف همکاری کرده و تخلفی نداشته‌اند، البته روز بیست‌ونهم اسفند تخلفات و گران‌فروشی‌هایی در بخش مرغ و تخم‌مرغ گزارش شد که تیم‌های نظارتی به سرعت وارد عمل شدند و بازار به شرایط عادی، بازگشت.

وی ادامه داد: قیمت مصوب مرغ گرم و تخم‌مرغ در استان اصفهان همچون گذشته بوده و تغییری نداشته است. همچنین مردم بدانند که در استان اصفهان چیزی به عنوان مرغ آزاد و دولتی وجود ندارد و مرغ تک‌نرخ است؛ بنابراین اگر واحد صنفی اقدام به عرضه مرغ با قیمت بالاتر کند، تخلف است و با آن برخورد خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار اصفهان گفت: گوشت قرمز در شهرستان‌های استان با قیمت کمتر از ۱۶۰ هزار تومان عرضه می‌شود. انحرافی از قیمت اعلام شده در سطح استان، وجود نداشته است.

نقش اضافه کرد: روز دوم فروردین‌ماه، کشتار گسترده مرغ انجام شد و از امروز شاهد وفور عرضه مرغ در کل استان خواهیم بود. کمبود عرضه در روزهای گذشته به دلیل تعطیلی یک روزه کشتارگاه‌ها بوده است که امروز برطرف شد.

به گزارش ایمنا و بر اساس اعلام سازمان بازرسی صمت اصفهان، از تاریخ بیست‌وهشتم اسفندماه تا دوم فروردین‌ماه حدود هزار تماس با سامانه ۱۲۴ گرفته شده که مواد غذایی، پروتئینی، میوه و نان درصدر اعتراضات بوده است. این اعتراضات به گرانی و فروش اجباری نان بوده است.

بازار اصفهان آرام است/ عرضه گسترده کالاهای اساسی

کد خبر 563458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.