آماده‌باش سراسری مدیریت بحران برای حوادث احتمالی نوروز

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اعلام آماده‌باش مدیریت بحران به استان‌های سراسر کشور، برای مقابله با حوادث احتمالی در ایام نوروز ۱۴۰۱ و ارائه خدمات به مردم خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدحسن نامی درباره بخشنامه نوروزی سازمان مدیریت بحران به استانداران سراسر کشور برای آمادگی در برابر حوادث و مخاطرات در ایام نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: با هدف ایجاد هماهنگی و انسجام میان دستگاه‌های مختلف کشور در هنگام وقوع هرگونه حادثه احتمالی در ایام نوروز از حدود دو هفته قبل از نوروز ۱۴۰۱ بخشنامه‌ای به استانداران و مدیران کل بحران در استان‌ها صادر و در جریان آن، بر ضرورت آمادگی در برابر هرگونه حوادث و مخاطرات در ایام نوروز و خدمات‌رسانی به مردم با توجه به افزایش سفرهای نوروزی تاکید شد.

وی با بیان اینکه براساس این بخشنامه، تمام دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی باید برای مقابله با حوادث و مخاطرات غیرمترقبه آمادگی داشته باشند، گفت: علاوه بر بخشنامه مدیریت بحران، وزیر کشور نیز تاکیداتی را به استانداران داشت که در آن، مباحث مربوط به چگونه عمل کردن برای تأمین آرامش مردم و تأمین ایمنی و امنیت شهروندان در هنگام سفر، مورد تاکید قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: امیدوارم امسال هیچ‌گونه حادثه‌ای اعم از طبیعی و غیرطبیعی در ایام نوروز رخ ندهد و زندگی مردم تحت تأثیر قرار نگیرد. با این وجود ما نیز آمادگی لازم را داریم که اگر حادثه‌ای رخ داد، بتوان خسارات و آسیب‌های ناشی از آن را به حداقل رساند.

نامی با بیان اینکه حدود ۱۷ حوزه در مدیریت بحران دارای مسئولیت هستند، تصریح کرد: از ظرفیت تمام این دستگاه‌ها و سازمان‌ها در ایام نوروز استفاده کرده‌ایم تا ان‌شاءالله تا پایان تعطیلات، نوروزی امن را برای مردم رقم بزنیم. ما هم از همه امکانات و تجهیزات برای ایمنی مردم در ایام نوروز و در جریان سفرهای نوروزی، بهره خواهیم گرفت.

منبع: ایسنا

کد خبر 563442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.