حضور ۵۶۵ هزار نفر از شهروندان در آرامستان باغ رضوان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان از حضور ۵۶۵ هزار نفر از شهروندان برای زیارت اهل قبور در آرامستان باغ رضوان، خبر داد.

علی حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همزمان با «پویش بهار رضوان» بر اساس رسم، سنت و آئینی پسندیده، از پنجشنبه آخر سال تا یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ حدود ۵۶۵ هزار نفر از شهروندان به زیارت اهل قبور آمدند و با دعا و زیارت، خیرات، غبارروبی، عطرافشانی و گل‌آرایی مزار عزیزان خود، یاد و خاطره آن‌ها را گرامی داشتند.

وی افزود: ۲۶۵ هزار نفر روز اول نوروز را در کنار مزار عزیزان خود سپری کردند و با چیدن میوه، شیرینی، حلوا و خرما، سبزه و هفت‌سین بر مزار درگذشتگان و خیرات برای اموات، نشانه‌های زندگی در قبرستان را زنده کردند و پیوند همیشگی مرگ و زندگی را یادآور شدند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان ادامه داد: در راستای رضایت مخاطبان و برای اولین بار، باز بودن آرامستان تا ساعت ۲۱ و پخش برنامه سال تحویل به صورت زنده از سیستم‌های صوتی آرامستان و حضور خانواده‌ها در کنار مزار عزیزان خود در تاریکی شب، لحظه‌هایی خاص و غم‌انگیز را خلق کرد و باعث شد خانواده‌های داغدار در آغاز سال نو، قدری آرام بگیرند و التیامی بر غم و اندوه آن‌ها باشد.

وی تصریح کرد: با انجام برنامه‌ریزی‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم، تمام امکانات و مقدمات برای استقبال از بهار و حضور زائران در آرامستان مهیا شد و با نوسازی و آماده‌سازی باغ رضوان، کاشت گل و گل‌کاری، فضاسازی و تغییر هویت بصری و گرافیک محیطی، نصب المان‌های مفهومی چرتکه و چمدان در ورودی‌های آرامستان، برنامه‌ریزی‌های ترافیکی، فعال‌سازی آب‌نماها، مدیریت مجالس ترحیم و ده‌ها اقدام دیگر بدون هیچ حادثه و مشکلی به حاضران ارائه خدمت شد.

حاجیان خاطرنشان کرد: حضور فعال نیروی انتظامی، پلیس راهور، اکیپ‌های امداد، نجات و آتش‌نشانی، اورژانس، گشت‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری، تعمیرگاه سیار و مسئولان و کارکنان سازمان آرامستان به عنوان خادم آرامستان‌ها در سطح باغ رضوان، جهت ارائه خدمات مطلوب و شایسته به زائران، از دیگر اقدامات انجام شده بود که بدین وسیله از همکاری تمام تلاشگران قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: زیارت اهل قبور در مناسبت‌های خاص به عنوان یک پدیده اجتماعی موجب تلطیف روحیه، نرمی قلب و صفای باطن خواهد شد و انس و الفت نسبت به بازماندگان را افزایش خواهد داد و اثرات آن برای متوفی و زیارت کنندگان، بسیار زیاد و ارزشمند خواهد بود.

کد خبر 563416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.