یک جام سنگی ۵هزار ساله در زنجان کشف و ضبط شد

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از کشف و ضبط یک جام سنگی ۵هزارساله توسط نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ حسینعلی فضلی اظهار کرد: شیء تاریخی ضبط شده یک جام سنگی خاکستری رنگ متعلق به جیرفت کرمان است که بر اساس بررسی‌های اولیه کارشناسان باستان‌شناسی معاونت میراث‌فرهنگی استان قدمت آن به هزاره سوم قبل از میلاد بازمی‌گردد.

وی افزود: در پی دریافت گزارش مبنی بر فعالیت باندی در قاچاق اشیای تاریخی در شهر زنجان، نیروهای یگان حفاظت پس از انجام کارهای اطلاعاتی و با اخذ دستور قضائی منزل متهم را بازرسی کرد که منجر به کشف و ضبط این شیء تاریخی شد و دو نفر در حین معامله دستگیر شد و جام تاریخی ضبط و به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان زنجان با تاکید بر اهمیت آثار باستانی، گفت: آثار باستانی بخش مهمی از فرهنگ غنی این منطقه را تشکیل می‌دهند و در این زمینه از مردم و همچنین شوراها و دهیاران تقاضا داریم در صورت هرگونه رفتار مشکوک یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان و یا کشور ۰۹۶۶۲ را مطلع کنند.

فضلی تصریح کرد: افرادی که به دنبال به دست آوردن ثروت از طریق خریدوفروش اموال تاریخی و فرهنگی هستند، بدانند که مأموران ما با همکاری نیروی انتظامی استان به‌صورت شبانه‌روزی محوطه‌های تاریخی را رصد می‌کنند و حفاران غیرمجاز را دستگیر می‌کنند و تحویل مقام قضائی می‌دهند.

منبع: میراث آریا

کد خبر 563370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.