حضور ۱۰ درصد از نخبگان علمی و صنعتی کشور در اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۱۰ درصد از نخبگان علمی و صنعتی کشور در اصفهان حضور دارند، گفت: شعار سال جدید مسئولیت مدیریت شهری اصفهان در این زمینه را دوچندان کرد، لذا در جهت تحقق شعار توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در شهر و استان اصفهان هر تلاش و اقدامی که لازم است را انجام خواهیم داد.

محمدنور صالحی در حاشیه بازدید از "مجموعه فرهنگی تفریحی باغ فدک" در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و آرزوی سالی پررونق برای شهروندان اصفهان و مردم کشور، اظهار کرد: حضور مسافران نوروزی در شهر اصفهان را خدمت گردشگران خوش‌آمد می‌گویم.

وی ادامه داد: تلاش ستاد خدمات سفر شهر اصفهان فراهم کردن زمینه اسکان سلامت همراه با امنیت، آسایش و رفاه برای مسافران نوروزی است و علی‌رغم تعطیلی دوساله مسافرت به شهرهای کشور از جمله اصفهان و زمان کوتاه برای آماده‌سازی شهر، امیدواریم این تلاش‌ها مثمر ثمر بوده باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱، خاطر نشان کرد: در حقیقت، راه برون‌رفت از برخی مشکلات به‌ویژه اشتغال جوانان، خودکفایی در مباحث تولیدی و صنعتی و مستقل شدن از برخی فشارها، تولید است و به فرمایش مقام معظم رهبری تولید دانش‌بنیان ویژگی‌هایی دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های تولید دانش‌بنیان، تصریح کرد: ارزش‌افزوده بالا، اشتغال نخبگان، نبود آلایندگی در بخش اعظمی از این نوع تولید و آب‌بر نبودن تعداد زیادی از آن از جمله این ویژگی‌ها است.

نور صالحی خاطر نشان کرد: مجموعه ویژگی‌های تولیدات دانش‌بنیان سبب شد از سال گذشته برای حرکت به سمت قطب و تولیدات دانش‌بنیان کشور تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از نخبگان علمی و صنعتی کشور در اصفهان حضور دارند، گفت: شعار سال جدید مسئولیت مدیریت شهری اصفهان در این زمینه را دوچندان کرد، لذا در جهت تحقق شعار توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در شهر و استان اصفهان هر تلاش و اقدامی که لازم است را انجام خواهیم داد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در اولین روزهای کاری سال جدید با هم‌فکری دستگاه‌های مرتبط، حداکثر امکان مدیریت شهری را در اختیار تولیدات و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌دهیم.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۱ شعار" تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" را جامه عمل بپوشانیم و بستری برای تبدیل اصفهان به قطب تولیدات دانش‌بنیان کشور، ایجاد شود.

نور صالحی با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری اصفهان باید توسعه پیدا کند، اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این زیرساخت‌ها مانند ساخت هتل باید توسط بخش خصوصی انجام شود.

وی ادامه داد: هزینه پروانه هتل که به دلیل ایرادات قانونی توسط دیوان عدالت اداری باطل شده بود، در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ مصوبه جدیدی دریافت کرد و با در نظر گرفتن جوانب قانونی، هزینه پروانه هتل در سال جاری و سال ۱۴۰۲ نزدیک به صفر رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: مصوبه هزینه پروانه هتل زیرساخت مناسبی برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری اصفهان است و امیدواریم دیگر زیرساخت‌های لازم برای این حوزه با یک برنامه مدون توسط مدیریت شهری ایجاد شود.

کد خبر 563368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.