تاثیر فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی در رفع چالش‌ها

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: باید با آگاهی دادن و فرهنگ‌سازی خطرات پیش رو را به مردم گوشزد کنیم.

محمدحسین ملایی‌زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر با سونامی از بیماری‌ها مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، چاقی، قند خون، فشار خون و سرطان در جامعه روبه‌رو هستیم.

وی افزود: این بیماری‌ها آسیب‌های فراوانی به خانواده‌ها وارد می‌کند و هزینه‌های سنگینی را بر دوش خانواده می‌گذارد، در جهان امروز سن بیماری‌های مانند سرطان‌ها که در گذشته بیش از ۵۰ سال بود به زیر ۳۰ سال رسیده است، وقتی به دلایل سکته‌های قلبی نگاه می‌کنیم یکی از علل آن کم تحرکی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: دو عامل اساسی کم تحرکی و بد غذایی بر افراد تأثیر سویی گذاشته و شرایط اقتصادی در این زمینه تأثیرگذار بوده است.

وی تاکید کرد: لازم است با با آگاهی دادن و فرهنگ‌سازی خطرات پیش رو را به شهروندان گوشزد کنیم و آموزش دهیم که اگر می‌خواهند سلامتی روح و جسم خود را در مقابل هر نوع بیماری تأمین کنند، باید عادات صحیح داشته باشند.

ملایی‌زمانی ادامه داد: داشتن عادات صحیح در مدیریت شهری نیز مؤثر است، این عادت می‌تواند در حفاظت از اموال عمومی، فضای سبز و مبلمان شهر مفید باشد و در عین حال عادات ناصحیح ممکن چالش‌های اساسی برای شهر ایجاد کند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین موضوع بعد فرهنگ‌سازی و آگاهی دادن به مردم ایجاد عادت ورزش کردن است، در ادارات می‌توان با فرهنگ‌سازی انگیزه ورزش کردن را در افراد ایجاد کرد، هر فردی باید متناسب با شرایط خود ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهد.

کد خبر 563244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.