مسمومیت غذایی؛ شایع‌ترین علت مراجعه حضوری مسافران

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: شایع‌ترین علت مراجعه حضوری مسافران به پایگاه‌های هلال‌احمر، عوارض ناشی از مسمومیت غذایی بوده است.

به گزارش ایمنا، پیرحسین کولیوند در حاشیه بازدید از پایگاه هلال‌احمر در عوارضی تهران - قم برای بررسی روند امدادرسانی به مسافران در پایگاه‌ها و پست‌های نوروزی این جمعیت، اظهار کرد: طرح نوروزی هلال‌احمر از روز ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه دارد.

وی افزود: امدادگران و جوانان جمعیت در این طرح، علاوه بر ارائه خدمات بشردوستانه به هموطنان و مسافران نوروزی، در حوادث مختلف چه تصادفات جاده‌ای و چه دیگر حوادث، خدماتی ازجمله درمان سرپایی هم ارائه می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد: تصادفات جاده‌ای در صدر حوادثی که هلال‌احمر پوشش می‌دهد قرار دارد اما بیشترین حجم مراجعه حضوری مسافران به پایگاه‌ها و پست‌های نوروزی هلال‌احمر در پنج روز ابتدایی اجرای طرح نوروزی، به دلیل عوارض ناشی از مسمومیت غذایی از جمله سرگیجه، حالت تهوع، سردرد، اسهال و استفراغ و … بوده است.

کولیوند ادامه داد: استفاده از مواد غذایی مانده و فاسد شده و همچنین خرید از رستوران‌ها و غذافروشی‌های غیراستاندارد و غیر معتبر بین‌راهی منجر به مسمومیت مسافران می‌شود که البته استفاده از غذاهای بین‌راهی در میان بیماران مراجعه کننده شایع‌تر بوده است.

به گفته وی، ماندگاری مواد غذایی در شرایط آب‌وهوایی مختلف، متفاوت است و برای اطمینان بیشتر و پیشگیری از مسمومیت‌های غذایی، مسافران سعی کنند از مواد غذایی که رطوبت کمی دارند و به دما حساس نیستند همچون غذاهای کنسروی دارای تاریخ تولید و انقضا، میوه‌ها و دانه‌های خشک و غلات استفاده کنند.

منبع: مهر
کد خبر 563205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.