از دستگیری جوان اسیدپاش تا واژگونی مرگبار پژو ۴۰۵ حامل اتباع افغان

دستگیری جوان اسیدپاش، دستگیری سربازی که چهار هم‌خدمتی خود را کشت، شمع سفره هفت‌سین آتش به پا کرد، دستگیری قاتلان نوجوان ۱۷ ساله، واژگونی مرگبار پژو ۴۰۵ حامل اتباع افغان، خارج‌کردن جسد مرد ۷۰ ساله از چاه پس از چند روز را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ رزمجویی فرمانده انتظامی جهرم، اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره اسیدپاشی در یکی از روستاهای این شهرستان، بلافاصله شناسایی و دستگیری عامل در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت.

وی افزود: مأموران انتظامی بخش کردیان در بررسی‌های اولیه مطلع شدند فردی حدوداً ۲۵ ساله به علت اختلاف خانوادگی پس از پاشیدن اسید بر روی اعضای بدن همسرش سریعاً از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان اینکه مأموران پس از انجام تحقیقات اولیه و همچنین استفاده از ابزارهای نوین پلیسی موفق شدند متهم را در کمتر از دو ساعت شناسایی و دستگیر کنند، ادامه داد: این فرد، انگیزه خود را مشکلات خانوادگی با همسر ۱۷ ساله خود عنوان کرد و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

دستگیری سربازی که چهار هم‌خدمتی خود را کشت

منبعی آگاه با اشاره به قتل چهار سرباز، اظهار کرد: سربازی که سحرگاه امروز، در یک پادگان نظامی چهار نفر از سربازان هم خدمتی خود را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود، با اقدام به موقع پلیس استان و طی یک عملیات حساب شده، در یکی از روستاهای حوالی دیلم در محاصره نیروهای انتظامی استان بوشهر قرار گرفت و دستگیر شد.

این سرباز پس از حادثه، با گروگان گرفتن احدی از شهروندان، قصد عزیمت به خوزستان را داشت که با اشراف اطلاعاتی پلیس و در هنگام عبور در شهرستان دیلم، شناسایی و خودرو در اختیار وی توقیف شد.

همچنین فرد گروگان آزاد اما قاتل با استفاده از تاریکی هوا به بیابان‌های اطراف متواری شد که با اقدام‌های همه جانبه پلیس استان و کنترل کردن کلیه راه‌های خروجی شهرستان دقایقی پیش در نهایت، سرباز قاتل توسط اکیپ ویژه فرماندهی انتظامی استان دستگیر شد. علت دقیق حادثه و مشخص شدن انگیزه قاتل در دست بررسی است.

رئیس روابط عمومی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه نیز اظهار کرد: پرونده قضائی این قاتل برای روشن شدن ماجرا و سیر مراحل قانونی در حال رسیدگی و بررسی است.

وی با ابراز همدردی با خانواده مقتولان، افزود: هموطنان گرامی اخبار مرتبط به این حادثه را صرفاً از طریق رسانه‌های معتبر دنبال کنند و به شایعات و اخبار کذب توجه نداشته باشند.

شمع سفره هفت‌سین آتش به پا کرد

روح‌الله فدایی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، اظهار کرد: در تماس تلفنی شهروندان در ساعت ۱۹:۴۸ یکشنبه بیست‌ونهم اسفندماه وقوع آتش‌سوزی در یک منزل مسکونی در شهرک آزادگان راوند به ستاد فرماندهی سازمان اطلاع داده شد.

وی افزود: با توجه به وقوع آتش‌سوزی در طبقه همکف یک ساختمان دوطبقه، تیم‌های عملیاتی از ایستگاه شماره سه سریعاً به محل اعزام شدند و عملیات اطفا را انجام دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان، تصریح کرد: خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشت و علت آتش‌سوزی در بررسی‌های اولیه ناشی از شمع سفره هفت سین بود اما علت اصلی آن توسط کارشناسان کمیته علت‌یابی سازمان بررسی و اعلام خواهد شد.

دستگیری قاتلان نوجوان ۱۷ ساله

سرهنگ مهرداد مشوق جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان، اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل نوجوان ۱۷ ساله در یکی از محلات بندرعباس، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس استان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان و اکیپ بررسی صحنه جرم با همراهی مأموران تجسس کلانتری ۱۷ شهرستان به محل وقوع حادثه اعزام و با بهره‌گیری از روش‌های کارآگاهی و رصد اطلاعاتی موفق شدند دو نفر از عاملان اصلی درگیری منجر به قتل را در محل شناسایی و در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان ادامه داد: در تحقیقات صورت گرفته از متهمان ضارب اصلی نیز شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر که در بازرسی بدنی از نامبرده یک قبضه سلاح سرد کشف و متهم جهت تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی انتقال شد.

وی خاطرنشان کرد: متهم در ابتدا منکر جرم انتصابی بوده که پس از روبه‌رو شدن با دلایل و مستندات موجود عرصه را بر خود تنگ و لب به اعتراف گشود و معترف شد در حال تردد در خیابان بوده که سه نفر راکبین موتورسیکلت دارای صدای بلند و نابهنجار مواجه و با آنها درگیر که در این درگیری به وسیله سلاح سرد ضربه‌ای به مقتول وارد کرده است که در نهایت پرونده متشکله پس از تحقیقات نهایی به دادسرا ارسال و حسب دستور مقام قضائی متهمان با قرار تأمین مناسب روانه بازداشتگاه شدند.

سرهنگ مشوق با بیان اینکه متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و با قرار مناسب روانه زندان شدند، از عموم شهروندان خصوصاً جوانان و نوجوانان که در شرایط خاص دوران بلوغ قرار دارند خواست در برخورد با نابه‌هنجاری‌های اجتماعی ضمن حفظ خونسردی از برخوردهای هیجانی خودداری و با یادگیری و استفاده از تکنیک‌های روانشناسی و کنترل هیجان آرام‌سازی خود را سرلوحه کار قرار دهند چراکه پشیمانی بعد از بروز این گونه حوادث سودی برای آنها نخواهد داشت.

واژگونی مرگبار پژو ۴۰۵ حامل اتباع افغان

صابری رئیس اورژانس کرمان اظهار کرد: ساعت ۵:۴۶ صبح امروز دوشنبه یکم فروردین ماه، به دنبال دریافت گزارش واژگونی یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ حامل اتباع غیرمجاز افغان در کیلومتر پنج محور قدیم ماهان به کرمان سریعاً پنج تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: مصدومان این حادثه بعد از رهاسازی و اقدامات درمانی مناسب توسط تیم‌های فوریت‌های پزشکی به مرکز آموزشی درمانی شهید باهنر کرمان منتقل شدند.

رئیس اورژانس کرمان ادامه داد: متأسفانه در پی این حادثه چهار نفر شامل یک زن و سه مرد با رده سنی ۲۵ تا ۵۰ سال به دلیل شدت جراحات وارده در دم جان باختند و ۱۲ نفر مصدوم شدند. مصدومان این حادثه شامل دو کودک یک و چهار ساله و سه زن و هفت مرد با رده سنی ۱۲ تا ۴۵ سال هستند و حال عمومی آنها مساعد گزارش شده است.

خارج‌کردن جسد مرد ۷۰ ساله از چاه پس از چند روز

فرهاد کاوه‌آهنگران سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: ساعت ۱۱:۱۲ صبح امروز دوشنبه یکم فروردین‌ماه، مأموریت خارج کردن فردی از چاه به سازمان آتش‌نشانی اصفهان، اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله آتش‌نشانان از ایستگاه‌های پنج و ۱۵ به محل حادثه که در محدوده روستای سمسور بود، اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در این مأموریت جسد مردی ۷۰ ساله که چند روزی از سقوط و مرگ وی می‌گذشت، خارج و تحویل مأموران نیروی انتظامی شد.

وی خاطرنشان کرد: علت و زمان دقیق وقوع حادثه توسط عوامل قضائی و انتظامی در دست بررسی است.

کد خبر 563187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.