همه تاسیسات گردشگری ملزم به ثبت‌نام در سامانه «ایران من» هستند

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: بر اساس ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا، همه تاسیسات گردشگری که مجوز بهره‌برداری از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارند، ملزم به ثبت نام در سامانه «ایران من» هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، علی اصغر شالبافیان در حاشیه بازدید وزیر کشور از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در جمع خبرنگاران اظها: کرد موضوع سفر با محوریت استانداران محترم و مشارکت همه دستگاه‌های خدمات‌رسانی استان‌ها از اواخر آبان ماه تا تاریخ ۲۶ اسفندماه طی ۱۰۸۰ جلسه در سطح استانی، شهرستانی و هماهنگی‌های لازم در سطح بخش و همچنین مشارکت دهیاران محترم برگزار شده و مشارکت‌هایی از این قبیل داشتیم.

وی ادامه داد: «به جهت موضوعات خاص ستاد سفر در کشور، مدیریت صحیح بیماری و اینکه در دو سال اخیر حجم سفرها کم بوده، اختیارات و تمرکز فرماندهی به استان‌ها و استانداران محترم واگذار شده است. در جلسه‌ای که امروز با حضور وزیر محترم کشور داشتیم، ۳۱ ستاد اجرایی استان‌ها گزارشات خودشان را آماده داشتند و برخی از منتخبین آن‌ها به تشخیص وزیر محترم کشور گزارشات‌شان را توسط استانداران محترم ارائه دادند. مشکلات احتمالی که وجود داشت برای بر طرف شدن مطرح شد، چند مورد هم بود که نیاز به هماهنگی در سطح ملی داشت که قرار شد پیگیری آنها از طرف ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و همچنین دستگاه‌های ملی عضو ستاد انجام شود.»

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر و معاون گردشگری کشور درباره تعداد دستگاه‌هایی که کارهای هماهنگی و خدمات‌رسانی به مسافران را انجام می‌دهند و سامانه ۰۹۶۲۲ خاطرنشان کرد: ۲۳ دستگاه عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر هستند که جوانب مختلف موضوع سفر را مدیریت می‌کنند. سامانه‌ای هم برای بررسی شکایات، اظهار نظرات، آشنایی با وضعیت آب و هوایی و وضعیت راه‌ها و همچنین قدردانی از افرادی که در زمینه سفر اقدامات ویژه‌ای برای مسافران داشتند، راه‌اندازی شده است. این سامانه به صورت تلفن گویا با شماره ۰۹۶۲۲ است و آدرس پایگاه اینترنتی آن هم www,۰۹۶۲۲.com است و مردم عزیز می‌توانند هم برای کسب اطلاع هم برای اظهار نظر و هم برای مواردی که احساس می‌کنند حقی از آن‌ها ضایع شده، از طریق این سامانه تماس برقرار کنند و همکاران عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در سطح استانی و ملی پیگیر مشکلات و مسائل آنها می‌شوند.

شالبافیان درباره تمهیدات اندیشیده شده برای کنترل کرونا در موزه‌ها و هتل‌ها گفت: بر اساس ابلاغیه‌ای که ستاد ملی مقابله با کرونا داشته، تمامی تأسیسات گردشگری که مجوز بهره‌برداری از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارند، ملزم به ثبت نام در سامانه "ایران من" هستند و باید در پروانه بهره‌برداری‌شان که کیو آر کد سامانه "ایران من" هم در آن نشان داده می‌شود، در محل رؤیت مسافران قرار دهند و مسافران از طریق آن کیو آر کد می‌توانند اطمینان حاصل کنند که محل اقامتی‌شان، محلی است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده است. همچنین نظارت‌های نامحسوسی در سراسر کشور توسط همکاران ما وجود دارد و پروتکل‌های بهداشتی را بررسی می‌کنند و تذکرها و اخطارها و توصیه‌های لازم را خواهند داشت. این نظارت‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که حتی همکاران ما در استان‌ها نیز از آن مطلع نیستند. علاوه بر این، کنترل محسوس نیز طبق روال گذشته توسط ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر در پایان گفت: تمامی پایگاه‌های زیرمجموعه وزارت میراث‌فرهنگی از جمله موزه‌ها و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی نیز به سامانه "ایران من" متصل شده‌اند و هموطنان ما می‌توانند کیو آر کد را ملاحظه کنند، ضمن اینکه ما از طرف ستاد کرونا هم مکلف شدیم که در بدو ورود در اماکن زیرمجموعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از رعایت پروتکل‌ها و تزریق دزهای واکسن الزامی ستاد کرونا توسط بازدیدکننده‌ها اطمینان حاصل کنیم و به همین جهت در بدو ورود کد ملی افراد پرسیده می‌شود تا مطمئن شویم که سفرهای نوروزی کمترین مشکل را برای سلامتی هموطنان ما به وجود نیاورد.

کد خبر 563183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.