عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱ فروردین ۱۴۰۱

در این بسته خبری در مورد رقیب جدی آیفون ۱۳ پرو مکس،مشخصات گوشی Honor Magic4 Lite ،بهترین شارژرهای سریع آیفون SE،نمایشگر استودیو اپل می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

رقیب جدی آیفون ۱۳ پرو مکس چیست؟

به جرأت می‌توان گفت که تنها کمپانی رقیب برای اپل، شرکت سامسونگ است. این شرکت از همان ابتدای کار توانست با گوشی‌های گلکسی، سر و صدای زیادی به پا کند. به خاطر اینکه این گوشی‌ها در مقایسه با محصولات اپل قیمت کمتری داشتند و در نوع خودشان برای بسیاری از مردم جذاب بودند، اما مشکلی که همیشه در مورد گوشی‌های سامسونگ وجود داشت بحث به‌روزرسانی نشدن سیستم‌عامل، کند شدن سرعت گوشی، هنگ کردن و افت کیفیت آن‌ها بود. به همین دلیل، گوشی‌های آیفون شانس بیشتری برای جذب کردن طرفدارانشان را داشتند. مانند نسخه آیفون ۱۳ پرو مکس که توانسته در رقابت با گوشی سامسونگ اس ۲۲ اولترا عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد.

۳۶۵ روز تا روشن شدن چراغ «ارتباطات» در روستاهای سراسر کشور

مشاور وزیر ارتباطات در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی گفت: برای تحقق هدف اتصال همه روستاهای کشور به اینترنت تا پایان سال ۱۴۰۱ به بودجه ۱۲ هزار میلیارد تومانی و احداث پنج هزار سایت BTS در سطح کشور نیاز داریم.

بهترین شارژرهای سریع آیفون SE

آیفونی که در شب‌های اخیر رونمایی شد به همراه شارژر به بازار عرضه شود و همین اتفاق هم افتاد. با این حال اپل توصیه می‌کند که می‌توان این گوشی را با یک شارژر ۲۰ واتی در عرض نیم ساعت تا ۵۰ درصد شارژ کرد؛ بنابراین حداقل این سرعت شارژ برخلاف نسل قبلی خود که با پنج وات ضعیف عرضه می‌شد، پشتیبانی می‌شود.

مشخصات گوشی Honor Magic4 Lite چیست؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی Honor Magic4 Lite دارای نمایشگر ۶.۸۱ اینچی LCD و پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵ است.

ال‌جی در حال کار برای تولید صفحه نمایش‌های OLED برای آیپدها و مک‌بوک‌های آینده است

طبق گزارش The Elec، ال جی در تلاش است تا پنل‌های نمایشگر OLED دو مدل آیپد را قبل از ارائه پنل‌های بزرگ‌تر برای اولین مک‌بوک OLED اپل در سال ۲۰۲۵ در اختیار اپل قرار دهد. ظاهراً LG Display قصد دارد پنل‌های OLED نسل ۸.۵ را برای اولین مک‌بوک OLED اپل عرضه کند. گفته می‌شود که این دستگاه قرار است در سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

یک توسعه دهنده متوجه نکته جالبی در مورد نمایشگر جدید اپل Studio Display شده است

یک توسعه دهنده کشف کرده است که Studio Display اپل دارای ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی است، این دقیقاً فضای ذخیره سازی آیپد نسل نهم و یا یک آیفون ۱۱ است. جالب اینجاست که در رویداد Peek Performance، اپل می‌توانست روی این ویژگی مانور تبلیغاتی دهد، اما این کار را نکرد و اصلاً حتی اشاره‌ای کوچک هم به این مورد نکرد.

در اطلاعات سیستم، در بخش «گرافیک/نمایشگر» نرم‌افزار Studio Display، می‌توان دید که مانیتور جدید اپل iOS 15.4 و بیلد 19E241 را اجرا می‌کند. این دقیقاً همان بیلد جدید iOS 15.4 و iPad OS 15.4 است که در گوشی‌ها و آیپدهای اپل اجرا می‌شود که نشان می‌دهد نمایشگر جدید اپل هم دقیقاً این نسخه را روی خود دارد.

کد خبر 563149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.