بیش از ۳هزار بوته گل برای ساخت تونل گل استفاده شد

سرپرست سازمان سیما و منظر شهرداری زنجان از ساخت «تونل گل» برای نخستین‌بار در زنجان خبر داد و گفت: این اقدام، زیبایی خاصی به پیاده راه بخشیده است.

محمد فیلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه ویژه سازمان برای سال نو اظهار کرد: با توجه به اینکه در ایام نوروز پذیرای گردشگران و مسافران نوروزی هستیم، از این رو تصمیم گرفته شد که فضای شهر را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از فاکتورهای زیباسازی فضای شهری استفاده از گل است، اضافه کرد: در همین راستا سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان در راستای استقبال از بهار و همراهی با طبیعت در نو شدن و نیز عمل به یکی از وظایف اصلی خود که ایجاد نشاط اجتماعی است، اقدام به ساخت المان زیستی تونل گل در پیاده‌راه سبزه‌میدان کرده است.

سرپرست سازمان سیما و منظر شهرداری زنجان گفت: طول این تونل گل ۳۰ متر است و در ساخت آن، از بیش از سه هزار بوته انواع گل‌های بهاره و فصلی استفاده شده است که با اجرای نورپردازی این المان و ایجاد تونل نور، در شب و تاریکی هوا نیز عملکرد روانی-اجتماعی خود را ایفا خواهد کرد.

فیلو تصریح کرد: یکی از برنامه‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهر زنجان، حرکت به سمت طراحی و اجرای المان‌های چندمنظوره و زیستی است که در آن‌ها ترکیبی از سازه، گل و گیاه، رنگ و نور به کار برده می‌شود و در این راستا، تونل گل برای نخستین بار در پیاده‌راه سبزه میدان در شهر زنجان طراحی و اجرا شده است.

وی گفت: از برنامه‌های آتی این بخش از حوزه مدیریت شهری، استفاده از انواع توپیاری (مجسمه سازی با استفاده از گیاهان) خواهد بود.

کد خبر 563093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.