ساماندهی گردشگری باغبادران نیازمند بومی سازی قوانین سفر است

شهردار باغبادران گفت: نسخه‌هایی که در کشور برای حوزه گردشگری پیچیده می‌شود را نمی‌توان به همان شکل در شهر باغبادران اجرایی کرد و قطعاً نیازمند بومی سازی در قوانین سفر و نظارت بر خانه مسافرها هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الله امینی در نشست با فرماندار شهرستان لنجان اظهار کرد: صنعت گردشگری نقش بسیار اثرگذاری را در معرفی فرهنگ‌ها و تاریخ شهرهای ایران دارد و شهر ساحلی باغبادران سرشار از فرهنگ، آداب، سنن و معماری غنی ایرانی اسلامی است.

وی افزود: فرهنگ میهمان نوازی شهروندان، وجود جاذبه‌های طبیعی، آب و هوای مناسب و همچنین محور تاریخی قلعه چهار برج، آتشکده قلعه کافر و مسیرهای ساحلی، این شهر را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای گردشگران داخلی و خارجی مبدل کرده است.

شهردار باغبادران با بیان اینکه شهرت گردشگری این باغ شهر ساحلی زبانزد خاص و عام است، تصریح کرد: شهر باغبادران در طول ایام مختلف سال خصوصاً ایام نوروز و تعطیلات، بیش از ظرفیت خود پذیرای گردشگران بوده اما به دلیل هدفمند نبودن گردشگری، حضور گردشگران نه تنها برای شهر و شهروندان عوائد اقتصادی نداشته بلکه مشکلات زیادی را برای مردم و مناطق گردشگر پذیر شهر ایجاد کرده است.

امینی ادامه داد: وجود ۸۰۰ ویلا و ۲۰۰ منزل اقامتی، نیازمند نظارت و رصد دائمی و همچنین ساماندهی هستند. از این رو انتظار می‌رود مسئولان شهرستانی مساعدت بیشتری با ستاد تسهیلات خدمات سفر بخش باغبادران داشته باشند تا بتوانیم علاوه بر ساماندهی مسافران و گردشگران از آسیب‌هایی که سبب بروز ناراحتی شهروندان شده جلوگیری کنیم.

وی اضافه کرد: نسخه‌هایی که در کشور برای حوزه گردشگری پیچیده می‌شود را نمی‌توان به همان شکل در شهر باغبادران اجرایی کرد و قطعاً نیازمند بومی سازی در قوانین سفر و نظارت بر خانه مسافرها هستیم.

شهردار باغبادران با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده در بودجه ۱۴۰۱ شاهد ساماندهی سفر و ارائه تسهیلات بیشتر به شهروندان و گردشگران خواهیم بود، مطرح کرد: شهر باغبادران نیازمند حمایت دو چندان و نگاه ویژه مدیران شهرستان، استان و حتی کشور است چراکه علاوه بر ایام نوروز در روزهای پایانی هر هفته، این شهر پذیرای تعداد زیادی از گردشگران بوده در حالی که امکانات این شهر در حد منطقه‌ای است. به همین دلیل باید در سطح ملی به مسافران خدمات ارائه دهیم و از سوی دیگر برای جلوگیری از برخی آسیب‌ها نیازمند ساماندهی باغات این شهر هستیم.

امینی خاطرنشان کرد: جاذبه‌های گردشگری باغبادران فرصت مناسبی برای درآمدزایی است، اما تحقق این مهم نیازمند همت و حمایت همه دستگاه‌ها و نهادهای شهرستان لنجان بوده و قطعاً صدور مجوز و آغاز فعالیت سرمایه گذاران سبب خواهد شد تا بسیاری از جوانان جویای کار در منطقه نیز از وضعیت موجود رهایی یابند.

کد خبر 563076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.