تکمیل ۸۰درصد ظرفیت هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای شهر اصفهان

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان، با بیان اینکه براساس آمار ثبت شده، در شب بیست‌ونهم اسفندماه ۲۶هزار نفر مسافر شب‌خواب در هتل‌ها و میهمان‌پذیرها، مدارس و منازل استیجاری اصفهان اسکان یافتند، گفت: درحال‌حاضر ۸۰درصد ظرفیت ۸۵هتل و ۲۳مهمان‌پذیر شهر اصفهان تکمیل شده است.

جواد شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: برای اسکان مسافران نوروزی، اولویت‌بندی‌های لازم با رویکرد استفاده از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی انجام شده است؛ به‌طوری‌که به ترتیب برای اسکان در هتل‌ها و میهمان‌پذیرها، مدارس دولتی آموزش و پرورش، منازل استیجاری شهروندان، خوابگاه‌های دانشجویی و مدارس غیرانتفاعی و در نهایت کمپ گردشگری باغ فدک به مسافران معرفی می‌شود.

وی افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با اتحادیه املاک و اتاق اصناف، حدود ۱۰۰ واحد صنفی مشاوران املاک باتجربه و دارای سطح کیفی قابل قبول برای اجاره خانه‌های استیجاری در نظر گرفته شده است.

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان ادامه داد: حدود ۱۸ هزار نفر مسافر شب خواب در شب سوم فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر در اصفهان داشتیم که ۱۵ هزار نفر آن‌ها در ۸۵ هتل و ۲۳ میهمان‌پذیر سطح شهر و ۲۰۰ مدرسه معرفی شده توسط آموزش و پرورش و سه هزار نفر در باغ فدک اسکان داده شدند؛ البته از پتانسیل منازل استیجاری نیز استفاده شد.

وی با بیان اینکه در شب بیست‌ونهم اسفندماه با افزایش ورود مسافران به اصفهان روبه‌رو بودیم، گفت: بر اساس آمار ثبت شده، در شب بیست‌ونهم اسفندماه ۲۶ هزار نفر مسافر شب‌خواب در هتل‌ها و میهمان‌پذیرها، مدارس و منازل استیجاری اصفهان اسکان یافتند.

شفیعی ادامه داد: درحال‌حاضر ۸۰ درصد ظرفیت ۸۵ هتل و ۲۳ میهمان‌پذیر شهر اصفهان، تکمیل شده است و طبق آمار آموزش و پرورش، شب گذشته ظرفیت حدود ۲۰۰ مدرسه طرح اسکان نیز تکمیل شد؛ همچنین از پتانسیل ۱۳ خوابگاه دانشجویی استفاده کردیم به‌طوری که بیش از ۷۰ درصد ظرفیت آن‌ها تکمیل شد.

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۶ هزار نفر مسافر شب‌خواب اصفهان در شب بیست‌ونهم اسفندماه، شش هزار نفر در باغ فدک اصفهان مستقر شدند.

مسئول کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر شهر اصفهان گفت: پیش‌بینی می‌شود در شب‌های آینده با روند افزایشی ورود مسافران مواجه شویم، البته از پتانسیل‌های در نظر گرفته شده به خوبی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ۵۰ ورزشگاه سرپوشیده پیش‌بینی شده است که در صورت نیاز و شرایط اضطرار مورد استفاده قرار می‌گیرد، تاکید کرد: با توجه به شرایط کرونایی و الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی، امکان استفاده ۵۰ درصد ظرفیت فضاهای تجمعی همچون باغ فدک یا ورزشگاه‌های پیش‌بینی شده را داریم، به همین جهت تعداد زیادی ورزشگاه پیش‌بینی شده است تا در شرایط اضطرار و استفاده از آن‌ها، برای رعایت پروتکل‌ها و حفظ سلامتی مسافران مشکلی نداشته باشیم.

کد خبر 563053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.