وظیفه اصلی دانشگاه‌ها، تحقق شعار سال است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر گفت: امروز وظیفه قطعی دانشگاه‌ها، تلاش برای عملی کردن شعار «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» است تا ۱۴۰۱ یک سال متفاوت با توجه به حرکت خوب دولت به سمت تحول‌آفرینی در جامعه باشد.

مجتبی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه تاکید رهبر معظم انقلاب بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی»، نکته‌ای نیست که امروز بیان کرده باشند، اظهار کرد: شعار سال ۱۴۰۱ موضوعی است که ایشان مکرراً در بیاناتشان بر آن تاکید کرده‌اند؛ به ویژه در نشست‌هایی که با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها در این سال‌ها برگزار شده، بر تولید دانش‌بنیان تاکید بسیاری داشته‌اند.

وی در ادامه افزود: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، بهترین سخنان را مطرح فرمودند. ایشان در این بیانیه تاکید کردند که دانش، آشکارترین وسیله قدرت کشور است؛ روی دیگر دانایی، توانایی است؛ اگر یک کشور و ملت به دانش برسد، قطعاً این دانایی آن‌ها را به سمت توانایی سوق خواهد داد. دنیای غرب علی‌رغم ضعیف بودن بنیادهای اخلاقی و اعتقادی، با تکیه بر دانش خود توانست به نفوذ و قدرت دست پیدا کند و سبک زندگی خود را به جوامع عقب‌مانده از کاروان علم تحمیل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با اشاره به اینکه بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب بسیار روشنگر است، تصریح کرد: علی‌رغم مسیر باطل و ناحقی که غرب داشت، اما به دلیل اینکه با محوریت علم و دانش حرکت می‌کرد، توانست سلطه خود را بر جوامع دیگر اعمال کند.

جعفری با تاکید بر اینکه نمی‌توان غرب را الگوی کاملی در نظر گرفت، گفت: رهبر معظم در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند؛ ما به سوءاستفاده از دانش، مانند غرب توصیه نمی‌کنیم؛ اما آن چیزی که مورد تاکید بوده، نیاز کشور به جوشاندن چشمه دانش است که به آن اصرار می‌ورزیم. جوشش علم باید منتهی استخراج ثمرات دانش بنیان و تولیدات صنعتی مبتنی بر دانش شود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب می‌فرمایند؛ به حمدالله استعداد علم و تحقیق در ملت ما از متوسط جهانی بالاتر است. مشاهده شده در بسیاری از کشورهای پیشرفته غربی، افرادی که به چرخه و رشد دانش کمک کرده‌اند، دانشمندان ایرانی هستند که این موضوع، نشانگر صحت بیان رهبر معظم انقلاب بوده و نکته‌ای است که به تحقق شعار سال ۱۴۰۱ «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» کمک می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: دست یافتن به قله‌های یافته‌های دانش‌بنیان نزدیک را با توجه به سخن ارزشمند رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب که می‌فرمایند: نزدیک به دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور ایجاد شده و با سرعتی که برای ناظران جهانی غافل‌گیرکننده است‌، یعنی ۱۱ برابر رشد شتاب متوسط علم در جهان، پیش رفته‌ایم.

جعفری با بیان اینکه رستاخیز علمی در مراکز دانش‌بنیان به درستی قابل مشاهده است، ادامه داد: دانشجویان و اساتید جوان، تحول عظیمی در بسیاری از علوم ایجاد کرده‌اند؛ به گونه‌ای که بسیاری از محصولات دانش‌بنیان ایران امروزه به کشورهای پیشرفته مدعی، صادر می‌شود.

وی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب، نگاه بسیار خوبی است؛ ایشان بیان کردند که چرخ اقتصاد کشور باید بر محور دانش حرکت و رشد کند و مدیران باید حتماً این نکته را مد نظر قرار دهند.

جعفری با بیان اینکه در دانشگاه آزاد اسلامی شاهین‌شهر، مطابق با بیانات ارزشمند رهبر عمل می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا با شرکت‌ها و کارخانه‌های مختلفی، تفاهمنامه منعقد کرده و طرح پویش را معرفی کرده‌ایم. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر در شرکت‌های مختلف مشغول به کار می‌شوند و علاوه بر اینکه کار می‌آموزند، در صنایع مختلف خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر با اشاره به اینکه تمام تلاش ما بر این است که بیانات مقام معظم رهبری را جامه عمل بپوشانیم، گفت: امروز وظیفه قطعی دانشگاه‌ها تلاش برای عملی کردن شعار «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال‌آفرینی» است تا سال ۱۴۰۱ یک سال متفاوت با توجه به حرکت خوب دولت به سمت تحول‌آفرینی در جامعه باشد.

کد خبر 563039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.